Gå til innhold

nen leger skjønner seg bare ikke på graviditet

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, litt pga en sykemelding og litt bekymringer som jeg måtte få letta litt på. men til min store overraskelse hadde min lege som jeg har hatt siden jeg ble gravid gått hjem for dagen, så jeg fikk en mann. Når han hadde skrevet ut sykemeldinga mi spurte han " er det noe mer du lurer på?" jeg tenker meg litt om, og spør litt i forhold til at jeg er ny i gamet ang når magen begynner å synes og smerter i underlivet som har komme de siste dagene. Svarer jeg fikk var "ikke tenk på det du" mens jeg halvveis ble kasta ut av kontoret hans :/

Gikk ut derifra med sikkert de største øya ever!!!!!

Noen andre som har opplevd sånne leger? og hva har dere gjort??

Er forresten 15 uker på vei (pluss noen dager, men har kommet ut av tellinga på dem :P)

Fortsetter under...

Hei! Min lege er også litt av en raring. Han kalte babyen for en gummibamse og meg for en hellig ku som var forfengelig fordi jeg spurte om jeg kunne få resept på en kvisekrem pga. uren hud i forb. med graviditeten. Ellers sykmeldte han meg 100 % i 4 uker uten engang å sjekke blodtrykket eller noe som helst. Fyren er ganske merkelig, spør du meg. Av en eller annen grunn har jeg ledd godt av disse episodene og har ham fortsatt som fastlege. Men planen er å gå mest til en jordmor frem til fødselen. Tror oppfølgingen blir litt bedre da.

-Kanskje du også burde satse på en jordmor fremover?

hehe såpass ja! sjønner meg ikke helt på dem jeg.... ja den eneste måten er vel å le litt av det og tenke sitt om det :P

Skal til jormor også, etter beskjed fra legen min om at det kan være lurt hvis det er mye jeg lurer på. så en jormor kan være godt å ha når det gjelder tanker og følelser.

Han jeg fikk i dag var kun fordi legen jeg egentlig har var gått hjem for dagen. har egentlig ei dame. og takk og lov for det :D :D Ho har nettopp fått en liten en selv så ho er veeeeldig forståelsesfull :)

Eh, for en rar lege, HI. Kanskje han var uerfaren med gravide damer, eller prøvde å berolige deg med å liksom si at det ikke var noe å bry seg om? Man vil vel egentlig ikke slutte å bekymre seg over smerter man ikke helt vet hva er når legen bare sier at man ikke skal tenke på det?? har du en jordmor du kan gå til i stedet? De har jo ofte mere tid til pasientene og en smule mere erfaring med gravide.

Har heldigvis ikke møtt sånne leger. Både fastlegen min og andre leger jeg har vært hos, har tatt meg på alvor og forklart ting jeg har lurt på, både mannlige og kvinnelige leger.

kan jo hende det. husker han sa at så lenge jeg ikke hadde hatt noe blødninger så skulle jeg ikke tenke på det.

Skal til jormor den 29 juli nå :) og det gleder jeg meg veldig til :) skal bli godt å snakke med noen som er litt mer inni dette med graviditet enn en lege kjenner jeg :)

Tror jeg har godt av det siden jeg er helt fersk i detta. snakker med ei venninne ganske ofte på tlf som har termin om 4 uker. men ingen graviditeter er like. så skal bli godt å lette litt på tanker til en jormor ja :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...