Gå til innhold

1 uke uten jenta på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om hvordan det påvirker barnet å reise fra det i 1 uke i en alder av 9 mnd? Vi har sett på sydenturer, men tør ikke å ta med jenta vår. Besteforeldrene har takket ja til å ha henne en uke, hun kjenner de kjempe godt og de vet alle rutiner osv. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, da hadde jeg heller tatt henne med.

Skrevet

Hvorfor? det er det jeg lurer på? kan det skade noe?

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det men heller tatt henne med. Det er mange meninger om dette og jeg synes IKKE dere er uansvarlig om dere velger det, selv om ei uke kanskje er i lengste laget når de er så små. Det største problemet for meg hadde vært savnet etter den lille, hadde ikke taklet det. Bare tanken gjør at jeg får vondt i magen :-)

Skrevet

Det er det som stopper meg også, om jeg greier en hel uke uten jenta mi :/ Men hun får det bra sammen med bestemor og bestefar, nesten bedre enn hjemme sammen med oss, hehe. Jeg er usikker, men har veldig lyst pga at forholdet dabber av for tiden. Så jeg tror det hadde gjort godt for oss, og for henne da vi kommer hjem med mye ny energi. Jeg tenker jeg skal høre med helsesøster på Onsdag, så får jeg vite om det "skader" barnet, gjør det ikke det, så drar vi vell. Er vell jeg som kommer til å slite med savn, ikke hun.

Skrevet

Hmm, jeg ville nok ikke reist i fra min som er 9 1/2mnd nå, en uke er lenge. Men enig med hun over her, at det er ikke uansvarlig hvis dere gjør det. Dere vet sikkert at hun er trygg og har det godt.

Mitt problem hadde nok vært at man ikke får forklart disse små at mamma og pappa skal bort, men kommer tilbake om en uke. Jeg ville hele tiden ha lurt på hva den lille "føler", hva om han savner mamma og pappa og lurer på hvorfor dem ikke er der.. litt teit kanskje, men slik tenker jeg. Synes dem er for små for å være borte fra foreldrene mer enn en overnatting max, når dem er 9mnd.

Men som sagt, det er min personlige mening, og jeg har ikke noen forskning eller erfaring som støtter opp om det ;)

Skrevet

Jeg synes 1 hel uke er for lenge når formålet bare er å reise på ferie. De er jo midt i seperasjonsangstfasen når de er rundt 9 mnd. Det er jo helt umulig å si hva som er verst for barnet, men jeg hadde enten holdt meg hjemme eller reist et sted det ikke er nevneverdig risikabelt for spebarn å reise til.

Skrevet

Jeg var borte i fire døgn fra gutten min, da han var fem og en halv måned. Han var riktignok sammen med pappaen sin, og jeg anser ikke akkurat det for å ha barnevakt. Men sånn for min egen del, så gikk det kjempebra. Jeg savnet han selvfølgelig, men aldri slik at det gjorde vondt, det var mest deilig:) Gledet meg som en unge til å se han igjen, men greide å nyte å være "alene".

Vi bort langt unna besteforeldrene til tjukken, og derfor ville det i vårt tilfelle ikke vært aktuelt. Da måtte vi hatt en uke eller to hjemme hos foreldrene mine for å "aklimatisere" og bli kjent.

Men hadde gutten min kjent besteforeldrene mine sine godt, og han ikke viste tegn til angst med en gang jeg forsvant rundt hjørnet, så hadde jeg ikke sett på det som en umulighet å dra på tur. Hvis jenta di har et trygt og godt forhold til både deg, pappaen og besteforeldrene, tror jeg ikke hun vil ta skade av det. Det er sikkert andre som mener det motsatte.

Skrevet

jeg var borte fra jenta mi for ikke lenge siden, hun var da 8 mnd, var borte i 10 dager faktisk.

gikk så bra atte:-)

hun er ei snuppa som er veldig tilpassningsdyktig så det ble 0 problemer. var verre for meg enn for henne;-)

så jeg sier: dra!! :-)

Skrevet

Hvorfor må dere bli så lenge borte? Kan dere ikke prøve med en helg først? Jeg hadde aldri klart å være så lenge borte fra snuppa mi..

Og siden du spør oss så er du kanskje veldig usikker selv, og da ser jeg ikke poenget med å være borte så lenge. Hun får det sikkert fint men, det hjelper jo ikke på forholdet hvis du bare sitter å savner ungen din??

Lykke til og god tur!

Skrevet

Gjør det om du vet at du ikke kommer til å være lei deg hele tiden,som sagt ovenfor så hjelper det sikert lite på forholdet(stemningen).

Det går sikkert kjempe bra, men jeg hadde tenkt hele tiden på om vår jente hadde lengtet etter meg/oss..å vært redd for at jenta vår skulle blitt engstelig for at vi skulle ha forlatt henne,vi vet jo ikke hva de tenker,og de har jo ikke valg.

Personlig hadde jeg ALDRI klart å reise så langt å lenge uten skatten min før hun blir iallefall 3 år,klarer ikke en natt heller på leeenge hehe...hønemor delux ;)

Men lykke til å go tur vist dere drar!!.

Skrevet

Heihei;) Dette er nok (som så mye annet) ganske individuelt, vil jeg tro. Hvis barnet er trygg på besteforeldrene som skal passe henne, og dere er komfortable med situasjonen, så kan det vel sikkert gå bra? Men tenk dere nøye gjennom situasjonen:)

Skrevet

vi har ikke vært borte mer enn 24 timer fra lillegutt ennå, men vi skal snart dra på romantisk lang weekend:-) Ser ikke noe problem med det, fordi lillegutt sover ofte hos mamma og pappa, han har 2 voksne tanter som bor der også, så han får være sammen med hele familien sin som han kjenner godt:-D Han er 10 måneder.

Gjør det dere er komfortable med. Men kan jo nevne at vi hadde med lillegutt til Spania i 2 uker, det gikk som en drøm:)

Skrevet

Blir sikkert headhunta nå, men JA det ville jeg ha gjort. Hvis dere trenger det, hvorfor ikke? Tror vi foreldre har godt av litt barnefri innimellom. Var nylig borte en helg fra jenta min, og hun hadde kun hatt det supert med besteforeldrene sine. Sikkert ikke savna oss heller. Men jeg savna henne masse da.. Så babyer overalt, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...