Gå til innhold

Hvordan rengjør man en vannkoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen geniale triks?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Søkte på nett og fant en nettside med "kjærringråd". Her stod det følgende ang rengjøring av vannkokere:

Rengjøring av vannkoker

Vannkokeren blir gjerne svart/brun etter å ha blitt brukt en stund - spesielt kontor-kokere.

For å få vannkokeren hvit igjen trenger du en pose med sitronsyre (du trenger ikke bruke hele posen). Hell i sitronsyren og fyll opp med vann. Sett så på kokeren. La den koke opp og la den så stå litt til det ser rent ut oppi. Skyll godt i rent vann etterpå. Dette virker kjempebra og er billig!

Signe

Sitronsyre fås kjøpt i velsorterte dagligvarebutikker, butikker for vinutstyr og i hobbybutikker som selger utstyr for kosmetikklaging. Red.anm.

For å få vannkokeren, termosen, tekoppene etc. helt rene: Del en sitron opp i biter. Kok opp vann. Skru av platen. Ha i sitronen og la det stå og trekke til vannet er blitt kaldt.

Dette vannet er også kjempefint til å løse opp de "fastgrodde" melkerestene i steameren på espressomaskinen!

Christine.

Skrevet

Fyll den med vann og bakepulver. La den stå natten over, skyll ut og kok gjennom mange gangen til det er reint. Gjenta om nødvendig...

Skrevet

Et oppkok med en pose sitronsyre fungerer som fy.

Skrevet

Okei, da får jeg prøve disse knepene:)

Samboeren stod og skrubbet den en dag og ble så irritert fordi han ikke fikk den rein så da tenkte jeg at jeg måtte spørre dere kloke damer.

Skrevet

Jeg har lest at man skal ta cola oppi og la det stå til kullsyra har dabbet av og så sette den på og gi den et oppkok ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...