Bilba og gutta :) Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Pjokken her er 3,5 mnd og ligger litt urolig om natta. Han greier ikke snu seg enda, men snur seg over på siden - og snart sikkert helt rundt. Har en kjempegammel nattpose som vi har hatt på hull på sidene med reimer vi fester i sprinkelsenga. Litt redd han skal snu seg og ikke få puste (ligger på eget rom), selv om de sier at når de greier å snu seg er de sterke nok i nakken til å vri hodet til siden. Når begynte dere med nattpose? Prøvde i går natt, men han likte den ikke nor særlig... burde kanskje investert i en ny og bedre en. Forslag?
Itsrejk Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Her begynte vi med pose da pjokken var bare noen uker gammel, fordi han akte seg nedover i senga og havna under dyna. Bruker fortsatt pose (6 mnd nå), og kommer nok til å bruke det lenge - men pose med reimer er helt uaktuelt å bruke. Det tør jeg ikke, pga kvelningsfaren. Da tror jeg det er bedre at han får snu seg over på magen når han er sterk nok til det (selv om jeg gruer meg til første gang jeg finner ham sovende på magen).
blomstre Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Hei Vi begynte med pose til velsa (festet med reim) da hun var 3 mnd. Dette fordi hun da snudde seg over til magen i søvne og våknet av det, slik at vi gjerne måtte opp en 2-4 ganger i løpet av natten for å snu henne tilbake (begynte å sover rundt ved 2 mnd). Hun måtte uansett bli bunnet fast etter planlagt spalteoperasjon ved 4-6 mnd (ble ved 6 mnd), så da var det også greit at hun var vandt til å bruke den mhp det. Bruker den fremdeles, da hun skal igjennom ny operasjon til høsten, og det ikke har bydd på noen problemer å bruke den. Da vi startet så våknet hun foresten og var litt sint når hun ikke fikk snudd seg. Men hun sovnet raskt av seg selv igjen og har etterpå vært rolig og fortrolig med posen. Tror posene ser litt annereledes ut nå enn for 8 år siden da storesøster var baby. Endringer har sjedd pga dette med kvelningsfare. Så jeg ville sjekket om den dere har er "godkjent".... Jeg føler ingen frykt for kvelning med den vi har (babydan fra barnas hus). Tror ikke jeg hadde begynt med pose dersom vesla ikke hadde våknet av å snu seg.... Men hvis det uansett får utover deres nattesøvn på grunn av bekymring hvis han blir liggende på magen så kan det jo være verdt det :-)
Underveis --> Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har brukt pose en god stund på Lillmann her på straks 4 mnd. Han sparket av seg dyna, så da kjøpte jeg en pose på IKEA til den nette sum av 98,-!. Slipper dermed dyne. Har nå kjøpt en dyrere versjon, og bedre. Grobag, heter den, og kommer i forskjellige tykkelser (nettbutikk fra England). Synes de er geniale! Lillemann merket seg ikke noe med det.
FruTB Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Underveis.dk (veldig fin føselshistorie forresten;)): Hvilken nettside har du bestilt grobagen fra? Sparte du mye ifht norske priser? Blir jo brått en god sum dersom man legger til moms og toll ... Her begynte Bo med pose i går - han er snart 9 mnd. Prøvde med seler først, men det gikk ikke bra. Tror han ble veldig redd da han våknet og merket at han ikke fikk rørt seg noe særlig. Så nå sover han i sovepose fra Ikea - uten seler.
Underveis --> Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Takk for det :-) Jeg sparte moms og toll fordi jeg har familie i England, så de tok det med over for meg ;-) Nå skal det sies at jeg kjøper nå det jeg vil ha uansett, og jeg synes disse grobag'ene virket veldig fine. Er også veldig fornøyd og kommer til å kjøpe et par tykkere når vinter'n kommer. Jeg undersøkte ikke så veldig på pris, så du finner det sikkert billigere andre steder. Fant noen på salg etter at jeg hadde kjøpt (selvfølgelig), men husker dessverre ikke hvor.
Trollemor75 Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Vi har brukt Grobag siden fødselen, og skal bruke det så lenge som mulig. Helt genialt, og jeg savner ikke dyne i det hele tatt. Definitivt et av våre beste kjøp, gutten får beveget seg som han vil om natten, og vi slipper å stresse med at han ender opp under dynen eller kaster den av seg og fryser. Men jeg kjenner en som prøvde Grobag på en 6mndr gammel baby som var vant til dyne fra før, det gikk ikke fullt så bra.
Itsrejk Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Småtten min brukte Ikea sin de første månedene, men nå har han en Grobag. Den er vi kjempefornøyd med! Veldig myk og god, passe store åpninger til hode og armer - og glidlåsen sitter på forsida (viktig når barnet skal sove på ryggen). Jeg bestilte fra barneshoppen.no: http://barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1030
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 mini har ligget med nattpose siden han var litt over 3 md. drev å krøp under dynen sin. Kjøpte på Kid på salg for 25 kr stk å er knallfornøyd Ligner veldig på grobaggen ,men har glidelås på siden.
Underveis --> Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 ...en liten sidekommentar til Grobag'en er at ikke alle har glidelås i front. Mine to har glidelås i siden.
Kystrøya Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 Begynte med pose med seler da mellomste var ca 5 mnd. Da snudde han seg på magen på natta og våknet. På det verste var jeg oppe og snudde ham vært 5 min. Aksepterte den med en gang og aldri vært noe problem. Har to stk som vi veksler mellom (aner ikke merke) slik at vi får vasket dem med jevne mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå