Gå til innhold

hva er det som feiler folk som må plystre, bjeffe eller lage rare lyder når de går forbi en hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir bare sint rett og slett. voksne mennesker som ikke skjønner at hunden vil mest sannsynlig svare med å bjeffe tilbake. eller er det for å provosere eieren? eller er de bare dummere enn en liten unge?

Fortsetter under...

Skrevet

Enkelte mangler bare litt sunn fornuft rett og slett.

Skrevet

Kjenner problemet -jobber mye med unghunden min i forhold til at den skal oppføre seg som folk (Æhhh -som en hund, med god hundeskikk) Hun er av "det er jammen kult å se deg, deg vil jeg jammen hoppe litt på" typen.... som sagt, vi jobber hardt -men det gjør jo ikke saken lettere at folk lager morsomme lyder for å få oppmerksomheten hennes..

Unger forstår faktisk poenget, og er ofte flinke til å hjelpe til med trening (snur seg rundt hvis hun hopper osv) Men voksne folk? Skjønner ikke at jeg mener det hvis jeg f.eks ber dem om å overse bikkja.. Jaja, mange som må oppdras i denne verden :-)

Skrevet

Tror de "bare" vil prøve å tiltrekke seg oppmerksomhet hos hunden og aner 0 om en hunds reaksjonsmønstre og instinkter.

Skrevet

Jeg er ikke noe hundemenneske og aner ingenting og hunders instinkter eller reaksjonsmønster.

Skulle til å si at jeg bruker å rulle rundt på bakken og logre/bjeffe dersom jeg møter en hund, men det ville være å lyve... Men hender jeg sier "hei" eller et eller annet godsnakk (som jeg gjør til katter), vet jo ikke om dette er galt av meg... Har ikke tenkt på det på den måten i det hele tatt. Jeg har jo ikke peiling, kattemenneske som jeg er.

Dette må da bero på uvitenhet vil jeg tro? Er mange med meg som ikke er vant til hunder.

Skrevet

Kjenner til problemet. Stort sett er det eldre ungdommer som gjør det her, på pur f.. Heldigvis har jeg en hund som totalt gir blaffen i alle andre enn meg på tur- annet enn andre hunder kanskje da.

Men hva om man gjør slikt mot en hund som er usikker og redd av seg? Plutselig har man den hoppende på seg eller noe..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...