Gå til innhold

35+4 og jevne kynnere siden kl 08 i morges:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har hatt det og fødsel ikke har startet utover dagen, vil IKKE føde nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men ville tatt en tlf til jordmor og spurt om å få komme inn til en sjekk... :)

Skrevet

det er ikke farlig. hadde jevne kynnere i 2 dager jeg.. kynnere er jo en form for trening av livmor. ønsk de velkommen :D

Skrevet

Jeg ser om de fortsetter å ta seg opp, kynnere er fint å ha det, men de skal ikke være så jevne da det kan føre til rier.

Skrevet

Jeg hadde jevne kynnere hvert tredje minutt i sju timer i forrige uke. Hadde også litt smerter i ryggen og typisk menssmerter. Var da 33+5. Blei litt bekymra, og ringte til jordmor. Hun trodde det var bare uskyldige kynnere, men mente likevel at jeg skulle komme inn å ta en sjekk. De tok de nødvendige undersøkelsene...registrering av riene, i dette tilfellet kynnere, registrering av babyens hjerterytme og aktivitet, og i tillegg sjekket de med vaginal ultralyd for å se om det var tegn til åpning/modning. Men, cervix(livmorhalsen) var lang og umoden. Så det var ingen fødsel på gang for min del. Puh!!! Det var godt å få sjekket for man blir jo litt bekymret. Fødselslegen sa at det var ganske vanlig å få masse kynnere, som også kunne være regelmessige, i perioden uke 33 til uke 36. Deretter ville det sannsynligvis avta litt igjen, før det kommer mer rett før termin. Men, hvis kynnerne tar seg opp og varer lenger og blir mer smertefulle for hver gang, da måtte jeg ta kontakt igjen. Hvis ikke var det bare å leve som normalt med masse kynnere. Hvis du er veldig usikker ville jeg ha ringt å snakka med føden:) Lykke til!:)

Skrevet

heij,jeg fødte i uke 35+6...vet ikke hvordan d går me dg nå,men her er min historie..

vannet gikk på lørdag kl 09.30,hadde vært på sykehuse siden dagen før pga kynnere som var veldig vonde+ 2cm åpning i over en uke,jordmoren jeg snakket me da vannet gikk sa at,d er jo ikke sikkert d er vannavgang..jeg så rart på henne å sa at: ja,jeg vil å at barnet ska være der inne noen uker til,men selv om jeg er førstegang VET jeg at d var vannet som gikk,d var jo på hele badet! hun mente jeg fikk dra på perm fra sykehuse til riene KANSKJE tok seg opp..en å en halv time senere var jeg tilbake da smertene var for store..fikk ei sprøyte for å slappe av,petidin heter d vel..d hjalp ikke..smertene satt i ryggen hos meg å var først som EKSTREME menssmerter..jah,noen timer etter dette undersøkte en annen JM meg å da var d blitt 2,5cm åpning å hun sa at joda,d blir fødsel av dette..så fikk klyster mens sambo var på butikken (heldivis:p) å da han kom tilbake fikk vi gå inn på fødestua..smertene var ikke noe særlig og jeg fikk lystgass..joda,ble heilt surrete i hue,men smertene var der..på den ene ria var jeg så å si bare i maska å ble margekvalm da jeg tok den av:( å smertene ble jo bare sterkere,å lystgassen funka ikke,så dær lå jeg å hylte som en gris.. (stakkar sambo,han måtte ut på gangen å gråte litt fordi han ikke kunne gjøre noe for meg..) måtte gi han en klem å kyss på kinnet da han sa d..

jah,da kl var ca 20 kom endeli en fra anestesien å fikk satt epidural..etter et kvarter me vonde rier var d plutselig ikke vondt?! d var godt!! fikk slappe av å flirt å snakka me sambo en stund,så sa jm at jeg skulle prøve å såve en halvtime så sku dem sette drypp for å få fødselen fortere overstått..

3 kvarter etter d ble dryppet satt på..jeg hadde DE riene men kjente ingenting,så jeg lå å prata å kosa meg mens jeg venta da:p

jm sa at vi måtte forberede oss på en baby som ikke ville være flink til å spise å kanskje trenge kuvøse..d gjorde humøre litt nedtrykt da..jm undersøkte å d var bare 4cm..blæh!

SÅ..ble jeg heeelt nummen i venstre side å begynte å få menssmerter i ryggen..å de ble sterkere å sterkere..tilslutt ville jeg bare dø!

jm sjekket åpning igjen..nesten 6cm..nå skjer d noe tenkte jeg..

jeg fikk tisse å da så jeg at d var mye blod å ble daukvalm å kasta opp over hele gulvet..jm kom inn å sa at d var kanskje fordi jeg åpna meg så fort at jeg ble kvalm..jeg så d for meg å ble enda kvalmere å kasta opp igjen,jm ga meg et bekken,men da var jeg ferdig! SJOKK!

la meg ned å hun sjekka (bare 7min etter nesten 6cm) da var d full åpning å hun ba meg presse 2 ganger på neste ri (som jeg nå kjente veldig godt) hun ba etter assistanse å 2jm holdt føttene mine mens jeg pressa..å først da babyen passerte d trangeste stedet på bekkene kjente jeg ikke at hun var på tur ned,hadde vondt,men kjente ikke at hun for ned..meeen så når hun var forbi der..da kjente jeg d..å når hode var på tur ut da var jeg skråsikker på at d ble totalruptur på meg å at d der går faen ikke ant å sy engang!

da var hode ute å den ene skuldra var litt "feil"..den hadde ikke låst seg,men var litt iveien så hun ene jm måtte dra litt i jenta,men hun kom hun..kl 03.48..d første jm sier er: åi,hun er jo stor!

å jeg fikk henne på brystet me engang å hun gråt å pusta heelt selv!:D

hun lå på bryste å jeg bare så å så åg kyssa henne å faren felte noen tårer..så søtt..alle de fæle timene me smerte og tårer var glemt..

jm så på meg å sa: du har revnet,MEN..bare innvendig pga den skulderen som hun hadde bøyd litt inn..

jeg bare: bare innvendig? ikke mer? jm sa at d var så lite men hun ville sy for at d ikke skulle svi osv..

mens hun sydde,begynte lillejente å lete etter bryste! godt tegn til å være født uke 35+6..

etter sying ble hun lagt til bryste å hun spiste!! jeg ble så gla at jeg begynte å grine! hun regulerte varmen selv og alt..

da hun ble veid var hun hele 2950gr (jm tippa før hun kom maks 2500gr)

å hele 46cm lang:D

dagene har nå gått,hun gikk ned på dag en å opp allerede på slutten av dag 2..nå er hun nesten d hun veide da hun ble født..å alt av prøver har erklært henne frisk,hun slapp sonde,kuvøse,varmeseng å alt..så d var INGEN komplikasjoner..hun var akkurat som en frisk baby til termin,bare mindre:D

så da takker jeg for meg å skal nå kose meg me lille Linnea:)

ønsker dere lykke til!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...