Alle gode ting er 3:) Skrevet 20. juli 2009 #1 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg fikk tvillinger i januar 2009. Pga pleiepenger,ferie og 7 uker xtra pga flerbarnsfødsel skal jeg egentlig tilbake i jobb i begynnelsen av mars 2010.Har valgt 80% dekning. Men jeg er gravid igjen..Har termin 20 januar 2010, og skal starte i permisjon 4 januar. Det blir 2 mnd ''overlapping'' av 2 permisjoner fra jan-mars.. Nav sier at jeg mister de 2 mnd med permisjon?? Det kan da ikke stemme? Da blir jeg jo straffet for at jeg er gravid igjen.. Er det ingen mulighet for å overføre resterende permisjon til far så jeg kan begynne å jobbe igjen nå for å høyere lønn og dermed mer i mnd på neste permisjon? Om far overtar resten på denne permisjonen, kan vi da være hjemme i 2 mnd samtidig, siden det er to forskjellige permisjoner vi avvikler? Kan jeg evy søke om å endre denne permisjonen til gradert/fleksibelt uttak og (evt jobbe litt nå før neste permisjon) og utsette de 2 mnd som blir overlappet til etter permisjon nr 2 er ferdig? Da hadde jo barna kunne være lengst mulig hjemme før de må i barnehage. Syns det er teit om 2 mnd bare forsvinner fordi jeg er gravid igjen... Håper noen av dere vet noe om dette, og blir veldig takknemlig for svar,eller evt andre måter å løse dette på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140398329-fortvila-mister-jeg-virkelig-permisjonen-v%C3%A6rs%C3%A5snill-%C3%A5-hjelp-meg-med-dette-dere-som-kan-litt-om-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 Dessverre er det nok slik jeg har forstått det slik at om du får et nytt barn innen foreldrepengeperioden for første barn er over så mister du resterende av permisjonen... Så du mister nok de 2 mnd... At du straffes vil jeg jo ikke akkurat si ettersom du jo likevel vil få penger i den 2. permisjonen.. Er vel få land i verden der man kan være borte i flere år fra jobben og motta penger for å passe egne barn.. Skjønner at det er surt men regelverket er nå slik.... Det er imidlertid ingenting i veien for at pappaen overtar permisjonen slik at du kommer deg ut i jobb og dermed får nytt grunnlag for foreldrepengene - men det er ikke mulig at dere er hjemme i 2 mnd samtidig slik at pappaen kan er hjemme i 2 mnd med tvillingene samtidig som du er hjemme med den nye babyen. Hør med nav igjen, finner ikke noe om dette på nav sine sider akkurat nå men vet jeg har lest om det en eller annen plass... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140398329-fortvila-mister-jeg-virkelig-permisjonen-v%C3%A6rs%C3%A5snill-%C3%A5-hjelp-meg-med-dette-dere-som-kan-litt-om-dette/#findComment-140408816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Del Skrevet 23. juli 2009 Permisjonen som er igjen etter første fødsel faller bort uansett om det er mor eller far som har den. Men du kan helt fint begyne å jobbe nå for å få bedre grunnlag mens far er hjemme med ungene frem til neste permisjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140398329-fortvila-mister-jeg-virkelig-permisjonen-v%C3%A6rs%C3%A5snill-%C3%A5-hjelp-meg-med-dette-dere-som-kan-litt-om-dette/#findComment-140412324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå