Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt bedt med av et vennepar. Har aldri vært i Frankrike før,så det hadde vært moro å høre andres erfaringer og tips til hva man bør få med seg.

Blir barn i alderen 2-8år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i selve Cannes by? Der er det isåfall mest shopping og strandliv. Oppover mot St.Tropez er det badeland osv langs veien.

Hadde ikke barn da jeg var der sist så hadde litt andre prioriteringer. Antibes er en koselig liten by, men synes generelt Cannes var dyrt(betaling på de fleste strender, de andre var ganske skitten) Men som sagt oppover mot St.Tropez var det fine koselig strender og områder som så mer barnevennlige ut:)

God tur, nyyyt maten og atmosfæren

Skrevet

Har ikke fått så veldig mye info ennå,skal bare "henge" med(noe som i seg selv er behagelig for gangs skyld;)) Er i utkanten av byen Cannes etter som jeg forstod.

Takk for tips og for at du tok deg tid til å dele erfaringene dine:)

Skrevet

gi lyd her inne når du vet hvor du skal. Har ei venninne som har hus der nede og 3 barn, så vet nok hun plenty om hva dere bør gjøre:)

Beste tips!! Sjekk litt rundt før du spiser på restaurant, prisene varierer drastisk fra 100-1000 på menyene! Kan bli dyrt;)

Skrevet

Dyrt og deilig:-) Syntes ikke selve Cannes var særlig barnevennlig, men det skal visstnok være bedre strender for barn utenfor selve Cannes. Med dyrt så mener jeg rådyrt, byen er ikke for vanlige folk.

Skrevet

Veldig dyrt men flott liten by.

Skrevet

Vi skal også reise til dette området snart, skal bo i Les Issambres utenfor St.maxime og så to netter i Antibes. De jeg har forhørt meg med skryter veldig av Antibes og Frejus, som er en veldig gammel by like v St. Maxime (og det er vel en ca halvtimes kjøring fra Cannes, tror jeg). I Frejus er det visstnok et stort badeland, men det tror jeg det er i ganske mange byer der nede. ellers fikk jeg mest tips om hyggelige små byer å dra på sightseeing i, men du er sikkert mer ute etter barnevennlige aktiviteter:)

Skrevet

Dere bør få med dere Marineland i Antibes, en kompleks som består av fire parker. Vi har vært i to av de; badeland og akvariet. Synes akvariet er kjempeflott med delfiner, spekkhoggere, sjøløver, haier, supre show for barn og voksne. Jeg liker spesielt at alle bassengene er åpne slik at man kan se på dyrene så lenge man orker, spesielt delfinbassenget der man nesten kan ta på de!! Vi drar selv ned dit på lørdag. Gleder oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...