student23 Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Lillegutt er en drøm på alle områder, med ett lite unntak; Hvis han legges før oss våkner han nøyaktig en time etter vi har lagt ham og er lys våken! Legger vi oss på likt med han sover han videre, men det er kun viss vi også er i ferd med å sovne. Våkner han og jeg ligger våken i senga er han lys våken, sover jeg nesten da sover han videre. Han legger seg fint når vi legger ham, men håpet kanskje å få kvelden for oss selv etter hvert. Noen som har noen gode tips?
Underveis --> Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Har vel ikke akkurat "oppskriften", men jeg tviler alikevel på at han "lukter" at du er våken ;-) Ser du på ham? Titter på ham for å sjekke om han er våken? Kanskje slik kontakt gjør at han kvikner til? Dersom du hører at han romsterer, så ville jeg bare ligget rolig og ikke gi ham oppmerksomhet før hgan evt begynner å gråte/sutre, og ikke gå inn på rommet med mindre det blir krise. Kanskje det kan hjelpe å legge ham på eget rom? Hvem vet hva som rører seg i hodene på de små ;-)
victoria11 Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Vi hadde en slik periode for ca 2 uker siden. Ho er straks 8 mnd, og vi la ho mellom kl 1830-1900. Ho våknet alltid etter 45 min eller 1 time. I begynnelsen var ho da våken i 3 timer etterpå. Vi gjorde da noen endringer: Gikk ned fra 3 til 2 lurer på dagtid. Nå sover ho fra ca 0900 til 1030 og fra 1345 til 1500. Lar ho ikke sove senere enn 1515. Begynte å gi ho middag tidligere. Før ga vi ho middag kl 1600-1630, gir nå kl 1500. Før så fikk ho pupp når ho våknet etter 45 min. Det sluttet vi med, og ga ho kun smokken. Etter at vi gjorde disse endringene, begynte ho å våkne mindre og mindre, og tilslutt sov ho til ho skulle ha mat på natten. De 2 siste nettene har ho faktisk sovet rundt;)
student23 Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Dette er vel egentlig et luksusproblem ettersom gutten bare er tre mnd. Så han får nok den mengden søvn han skal ha, er flink til å sove om dagen (fire lurer på omtrent en time) men han våkner som om vi legger ham for en lur på kvelden også. Tusen takk for gode tips! skal huske dem til senere, for jeg tror de passer bedre til litt eldre babyer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå