Gå til innhold

Noen som har opplevd å ha vondt "bak øyet"?? Litt engstelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselige, "takvise" smerter inne i hodet, på et punkt litt bak høyre øye da jeg la meg på lørdag. Ble litt redd for de var ganske vonde. Men sovnet og var glad det avr borte da jeg våknet i går. Ut på morgenen og formiddagen i går fikk jeg det imidlertid igjen, og nå- når jeg sto opp i dag - så kom det jammen meg på nytt igjen. Det er nøyaktig på samme sted, og jeg begynner å bli paranoid for hjerneblødning osv.. Googlet "vondt bak øyet" og fikk opp masse om begynnende MS!! Ufff.... Mne da var det visstnok ledsaget av tåreflom el tåkesyn, og det har jeg ikke. KUn denne smerten som kommer i flash. Leste om migrene, men det skal vel heller ikke arte seg sånn, på et punkt.. Noen som har hatt det sånn?

Skrevet

Jeg har hatt en del vondt bak øynene. nå har jeg sluttet med sukker og melk og smertene er vekk. Etter noen dager uten sukker spiste jeg kaker og smertene kom tilbake. Ikke sikkert det er det hos deg, men det funket for meg i alle fall.

Skrevet

hvis det fortsetter bør du komme deg til lege, det kan være tegn på så mangt.

Skrevet

Ok, takk for tips! Jeg drikker ikke melk, og spiser svært lite sukker, så kan nesten ikke kutte ned mer enn jeg har gjort. Men kjekt å vite- kan jo kanskje ha med mat å gjøre likevel. Håper det ikke vedvarer- får dra til lege i så fall. litt redd når det gjelder merkelige hodesmerter

Skrevet

Er selv langsynt og har mye vondt "bak i øynene" som du beskriver, eller på selve øyeeplet som jeg ville beskrevet det som... (om det er det samme du mener?) Jeg er ganske sikker på at jeg har vondt der pga slitne øyemuskler, det er i hvert fall slik hos meg.

Skrevet

Du er ikke bare sliten i øynene da? Jeg er nærsynt og om jeg har gått en dag uten briller, sett mye på tv eller pc så kan jeg få VELDIG vondt i øynene, men det er da på baksiden av øyeeplet og ikke inne i selve hodet.

Skrevet

Hmm ja lurte på om det kunne være noe med synet, men smerten ligger på en måte inni hodet, på et punkt jeg vil anslå som ca 5 cm bak øyet. Og det rare er at det kom så brått en kveld, aldri opplevd det før. Har for øvrig veldig bra syn, om det ikke har forverret seg de siste årene. Sist jeg sjekket (pga mer generell hodepine) hadde jeg 0.00 på begge øynene og ikke skjeve hornhinner heller. Ikke hatt det siden i morges, får se an hvordan det utvikler seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...