Mamma til 2 søte jenter Skrevet 20. juli 2009 #1 Del Skrevet 20. juli 2009 I dag er jeg i uke 37, så det går fort mot termin. Har liv i magen hver dag og koser meg, men begynner å bli lei og klar til å se jenta i magen. Var på kontroll forrige uke hvor det ble konstatert at hun lå i seteleie. Det synes jeg var utrolig kjedelig. Hadde egentlig mest lyst til å oppleve en normal fødsel, med hodeleie vel og merke. Men nå er valget mellom setefødsel (hvis bekkenet er stort nok) eller planlagt keisersnitt. Har lest litt på nettet om setefødsler og ble vel ikke så veldig overbevist om å gå for setefødsel... Siden jeg ikke har så veldig gode minner fra forrige fødsel og dette er et så utrolig etterlengtet barn, har jeg nå bestemt meg for å gå for planlagt keisersnitt (om ikke babyen har endret leie). Skal tilbake til sykehuset i morgen for å bestemme endelig, men kommer til å være fast bestemt på at jeg ønsker planlagt keisersnitt, kan ikke tenke meg en setefødsel. Ellers har jeg begynt å få plager med vondt i bekken, rygg og skuldre. Går oooooooofte på toalettet, og er generelt mye sliten. Og magen begynner å bli mye i veien..... Gleder meg til å bli kvitt magen, selv om jeg sikkert kommer til å savne den, da det er siste gang jeg er gravid. Vi har bestemt at 2 barn er nok i forhold til soveromsplass, oppfølging av dem osv., osv. Dermed er det litt rart å vite at dette er siste gangen jeg er gravid, siste gang jeg kjenner spark i magen, siste gang ... Litt vemodig, men er glad for å være ferdig med disse 4 årene som vi har prøvd og klart å bli gravid. Gleder meg til babyen er ute, er sikker på at tårene kommer til å trille lenge når jeg ser henne første gang!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140397755-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-dere-andre/
jons_gravid Skrevet 21. juli 2009 #2 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei, håper du har fått klarlagt fødselen i dag, da, kjedelig når barnet ligger i seteleie. Vi har jo termin samme dag, men om du skal ha keisersnitt blir det vel planlagt litt før termin vanligvis. Og jeg håper egentlig at jeg føder omkring termin siden mannen fortsatt er igang med å pusse opp huset slik at vi kan flytte inn på nye soverom, nytt kjøkken og ny stue i tillegg til kjelleren der vi bor nå. Trenger nok minst et par uker til på å komme nogenlunde i orden... Kjenner likevel igjen følelsen av at det snart er greit å få treffe den lille i magen, men fra forrige gang husker jeg at jeg savnet å kjenne babyen bevege seg i magen i mange måneder etter fødselen. Med hensyn til det at det er siste gang, jeg hadde det litt slik sist også, men da var det fordi jeg tenkte hele tiden at det er siste gang det er første gang vi opplever dette (som at det var siste gang det var første gang vi opplevde at barnet vårt begynte å bevege seg rundt, reiste seg opp og gikk, fikk tenner, ammingen, ja stort sett alt.) Denne gangen vet vi ikke hvordan det blir, ønsker egentlig tre barn i utgangspunktet, men får se hvor slitsomt det blir med to. Og så er det jo det at vi må igang med nye forsøk privat denne gangen dersom vi skal forsøke på en til. Håper som nevnt du er fornøyd med løsningen mht fødsel etter å ha vært til kontroll igjen i dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140397755-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-dere-andre/#findComment-140403552
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juli 2009 Ja, på tirsdag var jeg på sykehuset og babyen lå fortsatt i seteleie. Dermed har jeg nå fått innvilget planlagt keisersnitt. Så om 8 dager skjer det. Rart å ha en dato å forholde seg til, men samtidig er det godt også- nå vet jeg at innen da så skjer det. Prøver å kose meg masse med den store magen, mens jeg enda har den.., men skal samtidig blir veldig godt å bli kvitt den. Har en rimelig stor jente i magen, hun er vekstestimert den siste tiden til + 17 %. Så det blir spennende! Skjønner veldig godt at du ønsker at babyen skal vente litt før den kommer, så alt er klart i huset. Det hadde nok jeg også foretrukket hadde jeg vært i samme situasjon. Her er det meste klart. Har fått vasket det meste av babytøyet og babytepper og div. Babyrommet er klart. Har egentlig bare noen småting igjen å kjøpe inn, samt at jeg må få prøvd amme-bhene fra forrige gang og se om de fortsatt kan brukes, hvis ikke må jeg ut på en handletur før keisersnittet... Har du mye igjen som skal handles inn?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140397755-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-dere-andre/#findComment-140411154
jons_gravid Skrevet 23. juli 2009 #4 Del Skrevet 23. juli 2009 Oj, så spennende å vite akkurat når det skjer! Ja, det er jo kos med magen, men det er enda mer fantastisk å treffe den lille. Alt til babyen er egentlig klart, har fått tilbake det som var lånt ut etter eldstemann og er noen uker siden vi fikk en del nytt arvetøy fra noen venner som er ferdige med babyer. Dette sorterte og vasket jeg sammen med det vi hadde fra før (gikk gjennom det også, var mye vi ikke brukte av det vi arvet forrige gang som nå ble sortert ut sammen med litt av det vi nå fikk og som skal bli levert til noen som trenger det). Har bare gutteklær, men regner med at det kommer noen jenteplagg etter hvert. Sprinkelsengen til storebror har stått lagret i et år (han klatret ut av den hele tiden i fjor sommer og da fjernet jeg den rett og slett i stedet), den er klar til å monteres så snart vi kan flytte opp. Det som egentlig gjenstår å handle inn er faktisk sengetøy til storebror som får voksenseng på rommet sitt og dermed trenger større sengetøy (han får også større dyne etc, mens lillesøster skal arve det han har brukt). Og så blir det vel en tur på Ikea eller lignende for å handle inn noen nye lekekasser med lokk. Sikkert lurt å sjekke amme-bhene, jeg har bare gått utifra at de er i orden, kanskje jeg burde sjekke selv også. Må være ganske deilig å vite at om en uke kommer godjenta. Er hun større enn nr 1? Her ser det ut til at nr 2 følger i førstemanns fotspor mht størrelse i svangerskapet, han var stor helt frem til de siste ukene i svangerskapet, da stagnerte han. Det samme ser ut til å ha skjedd nå ifølge kontrollen jeg var på i går. Hun ligger an til å bli omtrent som ham eller mindre (han var 3420g og 52 lang). Lykke til i alle fall!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140397755-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-dere-andre/#findComment-140412281
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå