Gjest Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Nå har jeg vært flink og ventet lenge her synes jeg. Er i uke 38 og ungene har hatt ferie fram til i dag, så har pent holdt meg unna å ordne til. Nå derimot skal jeg finne fram klærene til vesla, klippe av merkelapper og få dem vasket, brettet og klar :-) Samme med tepper, sengetøy osv. Ta det i et helt rolig tempo med huset stille og rolig for meg selv og bare kooooose meg! :-) Får vel begynne så smått å hive ned i bagen også. Mannen har mast på meg i over en uke nå, tror han er litt nervøs for at han kanskje må pakke den, hehe... Har skrevet liste da som henger på kjøleskapet, og ferdigpakket får jeg den uansett ikke før fødselen er i gang og vi skal dra (kan ha veldig dårlig tid her), men mye kan pakkes på forhånd slik at det bare er toalettsaker ol igjen. Flere som har planer?
Kortslutning Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er førstegangsfødende, så jeg har nok hatt litt panikk vil jeg tro. Jeg har vært ferdig med det meste i noen uker nå(er 35 i dag) Men så er jeg litt sånn at jeg liker å ha ting klart leeenge før da.. (Hysterisk for å ikke rekke det jeg har planlagt..) Men bagen er ikke pakket enda. Tenkte jeg skulle begynne med den neste uke. Eller hvertfall skrive ned en liste over hva som skal inni den, sånn i tilfellet. Samboeren klarer nok å pakke den så lenge det står hva som skal være med :-)
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Ja, er det jeg har tenkt også, at en liste er god å ha :-) Jeg må innrømme at nå begynner jeg å kjenne at det kribler godt etter å få vasket tingene, babyen kan jo teoretisk sett komme i dag om det så skal være nå. Så skal bli deilig å få det unna, men har også vært kjekt å ha dette å glede seg til.
FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 hei:) samme her..nå skal se søte små klærne vaskes og div ting pakkes.. blir alene her i dag så det blir bare i mitt tempo..har vært teig,ikke skrevet liste ikke gjort klar stelle plass...3 uker igjen, har fått beskjed fra min mann at i dag skal det skje men må en liten tur på nøstebarn og kjøpe litt sånne søte små ull/silke bodyer... du får kose deg med forbedrelsene...
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 I like måte :-) Litt greit å se at flere også har menn som begynner å bli smånervøse da, hehe...
FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 hehe..ja det er nesten synd på han...han er litt stresset...
olebrum30_05&09&13 Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 så flink du har vært så har klart å ventet såå lenge.. er selv 31 + 3 og har fått på plass stellekommoden og igår satte jeg på plass grinda. men har ikke handlet inn klær å seng enda, så har jo litt igjen... er så kjekt å se på det.. lykke til med forberedelsene
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Ja, synes selv jeg har vært flink nå ;-) Men, ville ikke vaske det så veldig lenge før uansett med tanke på støv og slikt (til og med oppi skuffer kan det blir støvete og litt muggent). Deilig å få ting på plass. Bilstoltrekket er vasket nå, vognen står klar, lammeskinnet er vasket og kammet mykt, stellebordet er jo alt i bruk til minstemann osv. Mangler sengen. Den står i gangen siden det ikke er lange siden minstemann byttet til stor seng, men så klarte en unge på besøk å klatre på den og hoppe oppi den (vi snakker 6 åring, burde vel tenke så langt selv at det ikke er så smart?!?) slik at en del nede knakk, så den må mannen fikse på før vi kan bruke den. Da må den bare vaskes litt av og så få lagt i madrass og på sengetøy og sprinkelbeskytter. Blir koselig, og rart, å få babyseng inn på soverommet igjen :-)
Fallerifallera Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Åh, er det ikke godt når ferien deres er over?? Koselig å ha dem hjemme og ja, men når mannen og eldstemann, en aktiv toåring, starta i jobb og barnehage igjen i forrige uke (jeg er 38+6 i dag) så var det endelig min tur til å roe ned, sysle med ting, finne frem babyklær og vaske dem og i det hele tatt. Storkoser meg! I tillegg bestilte jeg vaskehjelp (jeg har sånn bekkenløsning og en nerve i klem i ryggen så får ikke gjort så mye sånt selv dessverre) og vi fikk avsluttet et par langvarige oppussingsprosjekter, så da kunne jeg eeendelig begynne å tenke på a det kan komme en baby i hus igjen! Og bagen pakket jeg nå i helga, etter langvarig mas fra samboern ja... Det føles så rart å pakke den så jeg drøyet lengst mulig, synes fremdeles det er helt surrealistisk å tenke på at det kommer en baby snart - selv om det ikke akkurat er noen tvil når man ser meg kommer vaggende, hehe...
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Jo, må innrømme at det var deilig å ha ferien overstått! :-) De to minste på 2 år og snart 5 år er i barnehagen og eldstemann på 6,5 år er (etter eget ønske) på SFO, og mannen på jobb. Så huset er stille og fredlig, jeg kan spise det jeg vil når jeg vil, legge meg nedpå når jeg vil og trenger det uten dårlig samvittighet osv. Fantastisk! Vi har kost oss masse sammen i ferien da altså, men merket nå at de siste dagene var tunge. Er i dårlig form og orket bare ikke mer mas og lyder hele tiden, så stillheten nyyyyyytes :-) Er veldig rart å snart få ny baby igjen ja, men gleder meg. Mest surrealistisk for min del er vel at det visst nok skal bli jente denne gangen, klarer bare ikke å se det for meg i det hele tatt etter 3 gutter, hehe...
Johan Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Hehe, kjenner jeg gleder meg litt til å få huset for meg selv igjen jeg og. Men ennå er det to uker igjen av ferien, og vi koser oss veldig assa;-) Godt å ha tid til to-åringen, men gleder meg litt til å styre dagene og dille og ordne til babyen kommer. Er 34+2 jeg da, så jeg har god tid. Har ikke forberedt noe enda...
juli-prins:-) Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Så heldige dere er som skal kose dere med forberedelser, det er moro :-) Jeg er helt ferdig og sitter omtrent bare og venter på fødselen.. 3 dager til termin og jeg holder på å kjede meg ihjel! Har hatt ting klart siden jeg gikk ut i permisjon, da ordnet jeg alt og gjorde istand hele huset på én dag.. Neste dag hadde jeg smerter overalt etter alt arbeidet, hihi, men var deilig å komme i orden. Men nå har jeg fått gjort alt jeg hadde planlagt å gjøre; møte venninner på kafé, en tur på hytta, tatt en shinings hos frisøren m.m. Så da var det bare å veeeeente... Vet jeg bør nyte disse dagene, men som førstegangsfødende og ingen barn å styre med fra før går dagene (og nettene) så himla sakte. Ok, nok klaging fra meg :-) Kos dere masse med forberedelser :-)
Fallerifallera Skrevet 20. juli 2009 #13 Skrevet 20. juli 2009 Du har glemt en tidsfordrivsting: Fotterapi! Anbefales!
Fallerifallera Skrevet 20. juli 2009 #14 Skrevet 20. juli 2009 De må bli bra rart med en jente ja! Selv venter jeg gutt nummer to, så da har vi jo liksom det meste av klær fra før, men jeg har jo måttet kjøpe inn litt likevel da, mest for kosens skyld... Er mange tanker som surrer om hvordan det skal bli med to som skal ha oppmerksomhet og hvordan de skal gå overens. I tillegg må jeg innrømme at jeg går og håper på et litt roligere barn denne gangen, da jeg hadde kolikkbarn sist. Er først de siste par ukene jeg har begynt å i det hele tatt tenke på disse tingene, og et er litt godt å rett og slett ha tid til å tenke!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. juli 2009 #15 Skrevet 20. juli 2009 sambo begynnte jobb igjen idag, mens jenta vår(snart 4) har en uke igjen...så jeg gleder meg til å pusle alene med småting neste uke.da er det 3 uker igjen til ks, og forhåpentligvis holder lillebror seg i magen frem til det(litt bekymret i går kveld pgå regelmessige kynnere noen timer...utviklet seg heldigvis ikke til noe mer..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå