Gå til innhold

Hvordan vaske tutekoppene fra Avent??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt et par sånne kopper en stund nå, og idag luktet jeg tilfeldig oppi de etter vask. Og fyy så surt det luktet! Har bare satt de i oppvaskmaksinen jeg, men det holder tydeligvis ikke! Har hatt melk i de koppene, så skjønner da hvorfor det lukter surt. Stakkar lillegutt som har drukket av de :(

Men hvordan får jeg de rene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort tulla har drukket ferdig skyller jeg ut innholdet og tar i rent vann, noen ganger zalovann. Vasker dem stort sett for hånd jeg, og koker dem en gang i blant. De små delene går super raskt og koke, de større delene lar jeg ligge i varmt såpevann når jeg skal vaske dem. Deretter er det vanlig runde med børsten før god skylling igjen :)

Skrevet

Jeg bruker mam sine da. Men jeg legger de i blå zalo og varmt vann 10-15 min før jeg vasker de for hånd.

Skrevet

bruker for så vidt mam sine jeg og ;) Eller... dvs tulla bruker de, hihi

Skrevet

jenta mi drakk bare vann av de, men jeg pleide å ta fra hverandre hele koppen, dvs ta av ventilen på lokken også, og så tok jeg de i oppvaskmaskinen.

Er ikke sikkert du får de rene nå, kan være at du må kjøpe nye.. Men jeg ville ha skylt koppen ren for melkerester så fort som mulig etter måltid.

Skrevet

Husker du å ta ut den lille "plastlappen" som henger under tuten?

Det var ikke jeg klar over i starten. Der setter det seg mye "moro".

Hullet passer helt fint over en sånn "pinne" i oppvaskmaskinen

Skrevet

Prøv med litt klorin oppi. La de stå over natta, skyll de grundig og vask de i oppvaskmaskinen eller grundig for hånd.

Skrevet

Eller kast dem og kjøp bambino sine tutekopper til 34,90 på Rema.

De lekker ikke og kun kopp og lokk å holde styr på. Ergo færre plasser å samle bakterier...

Skrevet

Jeg skyller de etter en dags bruk og vasker de i oppvaskmaskina etterpå. Har andre kopper jeg er mer fornøyd med, bla MaM. De lekker ikke. Det kommet alltid et eller annet ut av Avent-koppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...