Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men førstegangs og uvitende he he

Vi har fått å kjøpt litt babytøy, men når jeg skal pakke bagen, og ta med tøy til den lille, hvordan kan jeg vite at det vil passe?? 3D i uke 31 estimerte 3.9-4 kg, men stoler ikke helt på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo uansett ikke lett å vite da. Jeg tar med litt i str 50 og noe litt større. Har hørt de vokser ut av str 50 ganske fort, men noen er jo 49 cm når de er født, mens andre 50+.

Skrevet

har selv tatt med 50 men vet jo at dette kan være for lite da.

så kanskje 56 er bedre....

er selv 1.gangs med termin i morgen så blir spennende å se om det passer når han kommer.

bor like ved sykehuset så får heller noen til å hente om det skulle være for lite....

Skrevet

Hvorfor ikke ta med str 62? Kan jo være noe som går an å brettes opp..Litt stort blir det jo da,men så lenge det går an å brettes opp..

Skrevet

Jenta vår var 55 cm lang, men måtte alikevel bruke strl. 50 den første tiden..

Skrevet

Min var ikke prematur, men var likevel kun 2,6 kilo da hun ble født. Vi måtte kjøpe prematur klær og brukte de lenge, og str 50 lenge.

Kan jo ha med ett antrekk i str 50, og så vente med å kjøpe inn mer i den str dersom du trenger det?

Jeg syntes i alle fall det var "trist" å bruke klær på henne som var altfor store.. hun så enda mer hjelpesløs ut enn hun var (jeg var ganske stresset pga fødselsvekten, så da hjalp det ikke at hun druknet i klærne vi hadde med.. som var til nyfødte..).

Skrevet

hei:)

min var 51 cm og ca 3.6 da hun ble født:) og bruker 50 fortsatt:) 4 uker i dag! body i str 50 passer som regel en stund..

Så jeg ville ha kun tatt med 50.. Merkelig nok er str 50 ofte for stort også:P

det hadde jeg vansker med å tro, helt til jeg tok på kjolen hun skulle ha på seg:P

lykke til, til deg og resten av der:) dere har en fantastisk tid i vente!!

Skrevet

Jeg tar kun med str 56. Førstemann hos oss var 53 cm lang og 3790 gram, og passet aldri str 50 - så jeg bare antar at gutt nummer to blir minst like stor.. ;) Ellers synes ikke jeg det er noen krise om klærne er littegrann store jeg da.

Skrevet

Jeg vil også anbefale en del klær i str 50. Vi hadde bare 56, og de svømte ho i, selv om ho var 51 cm og 3,5 kg. Fikk svigermor til å komme på sykehuset med noen mindre klær :)

Skrevet

Da ville jeg bare kjøpt inn i str 56 og evt hatt noen få plagg i str 50 som du kan ha med på sykehuset. Vår eldste var 3900g og nr 2 var 4070g, str 50 ble for lite på kun 1 uke, så vi trengte egentlig bare str 56.

Skrevet

Ta med et sett i 50 og et i 56, du. 62 tror jeg blir altfor stort for de fleste nyfødte.

De fleste passer vel enten i 50 eller 56 med en gang:)

Skrevet

56 skal jeg ha med ! første man passet ikke 50!

Skrevet

har ikke kjøpt noe klær i str 50, så her blir det str 56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...