Bilba og gutta :) Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Pjokken er 3,5 mnd og er helt avhengig av å sovne ved puppen om kvelden. (Om dagen også, så sant vi ikke triller eller at han er stuptrøtt) Han kan altså ikke legges våken. Dette er i og for seg lettvint, men problemet oppstår jo i det jeg er borte en kveld og pappaen eller noen andre skal legge han. Han skal sove hos besteforeldre for første gang om 3 uker... Jeg lurer derfor på hva jeg skal gjøre her - han er jo så liten enda, og jeg tenker at "han må jo få lov til å sovne ved puppen hvis det er det han ønsker stakkar..." MEN så sier en annen del av meg at jeg bare vil gjøre det vanskelig for meg selv ved å gjøre han så avhengid av dette. Jeg tenkte derfor å gi siste pupp ca kl 19 og flaska etterpå. Han får alltid en flaske mme før sengetid. Sånn som det er nå så må han få pupp IGJEN etter flaska...den er jo selvfølgelig tom, men han bruker den som smokk for å greie å sove. Hva ville dere gjort? I kveld ga jeg pupp - flaske og så smokk i stedet for pupp igjen. Ble litt grining da ja... og det er helt uaktuelt med noe skrikekur eller den slags - er overhodet ikke det jeg er ute etter. Så da gikk pappan opp og ga han litt mer flaske.... og da sovna han faktisk etterpå.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 hehe... litt kjent en periode der ja.... faktisk i hele 6mnd da jeg fullammet. Men vi var borte 1 natt da Dennis var 7mnd, og da hadde pappen øvd på å gi mme bare for å se om han var villig til å ta det. Det gikk forsåvidt greit, men Dennis visste at jeg var i hus, så det ville komme noe godt ut av det til slutt....altså natta å fritt fram for pupp i senga :/ Så vi bare øvde noen kvelder i den uka han skulle vekk. Så han var villig. Det var null problemer for oss, selv grudde jeg meg på min svigerinnes vegne for jeg trodde hun vill få ett hekkan den natta. Så lenge han er sulten og mamma og pappa ikke er i nærmeste luktende omkrets så går det helt sikkert kjempe fint. Garantert bedre enn du tror. .Lykke til
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Kansje du kan ha en liten flaske med pumpa melk på lur just in case )
Bilba og gutta :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Han tar flaska - er ikke det som er problemet. Men han vil ha pupp etterpå uansett hvor mett han er. Kan sovne 5 sekunder etter han har fått puppen i munnen, men han er liksom avhengig av å sovne med den i munnen.... håpløst, hehe. Jaja, får bare prøve å satse på at det går bra.... det gikk jo i går, men vet ikke om det var et engangstilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå