tuppa & litjmor Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Noen som har gode overnattingstips (har ikke campingvogn..) og gjøremål? To voksne og to barn (1,5 og 4 år) Ser det melder bra vær over neste helg. Fikk plutselig lyst på ferie:)
Linchen Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 He he - kommer akkurat derfra nå, mannen min er svensk. Alnö er øya rett utenfor - der er det mange deilige strender, evt basseng, hvis man foretrekker det. På torsdag som kommer er det auksjon på vallen utenfor Hembygdsgården, kan jo være morsomt å få med seg en raritet? To fine kirker rett ved siden av og is og fika å kjøpe. Länsmuseet var jeg på for første gang i år. det ligger i Härnösand. Litt inne og mange fine hus å titte på ute, kaniner å mate osv. Maten på herregården der er veldig god og inkluderer salat/brød, hovedrett, kaffe og kake og drikke til maten - 80kr! Spanderte på hele gjengen, jeg, he he. Norra berget i Sundsvall må dere i alle fall dra på. Der er det også mange gamle hus, dyr (geit, sau, gris...), kjempefin lekeplass, koselig fikaställe. Rundtur der man besøker dyrene er kl12, men man kan snike seg med underveis. Det er sirkus kl13 og varer 35 min, hvis de fortsatt er der. Shopping kan dere gjøre i byen, eller i Birsta - stort område med flott kjøpesenter(stor lekebutikk), Ikea og mange andre stooore butikker. I sentrum er det også mange drager ungene kan sitte på, man kan ta en lunsj i parken og myyyyysa!) Toddler er forresten en fin barnebutikk vi var innom - åpnet i oktober. Overnatting, hm - dere kan jo ringe svigerfar he he he. Hotell ibis er jo billig - ligger midt i sentrum Ellers tror jeg de har campinghytter på Tranviken(en av de største strendene på Alnö) Hm - var vel det jeg kom på i farta. God tur!
Franz Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 www.drakborgen.se Har ikke vært der selv,men så ganske morsomt ut
tuppa & litjmor Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2009 Takk for tips (og dytt;) Alnö hørtes ut som en rolig og trivelig øy.Fristet veldig! Lekelandet så jo helt topp ut for to barn med energi på høyt nivå. Dette må prøves ut en eller annen gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå