hurra1234 Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Kanskje litt for komplisert spørsmål dette. Men kanskje noen vet. Jeg har fullammet til 4 md, og etter det har jeg kun gitt litt grøt/annet til kvelds. (baby nå 5,5 md) Men jeg fikk mensen 2 md etter fødsel, begynte på cerazette rett etterpå og blør ofte! Forstår ikke dette. Jeg trodde fullamming holdt mensen borte. Driver jeg og er så "fruktbar" eller er det cerazette som tuller med meg? Disse ammehormonene, har jeg de? Eller er ikke de de samme som de hormonene som setter igang blødninger? Kan det ha innvirkning på melkeproduksjonen min at jeg driver og blør? Hva er egentlig sammenhengen her?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Er veldig individuelt når mensen kommer tilbake etter fødselen. Noen får den ikke tilbake før de slutter helt å amme og noen får den selv om de fullammer. Jeg fullammet til 6 mnd og fikk igjen mensen ca 4 mnd etter fødselen, dvs rett etter at lillemann sluttet å spise på natten. Begynte også på Cerezette etter at mensen kom tilbake og hadde dermed blødninger i hytt og pine. Blødde ei uke, hadde pause noen dager for så å blø ei uke igjen. Kuttet derfor ut Cerazette og mensen stabiliserte seg. Hvordan dette med hormonene er vet jeg ikke.. hehe.. men i forhold til produksjon føler jeg selv at jeg har litt mindre melk de to første dagene jeg blør, men så stabiliserer det seg igjen. Ammer fremdeles mye, lillemann får grøt til bare ett måltid foreløpig og er fornøyd med det. Virker ikke som det plager han hvertfall at mensen er tilbake, spiser og koser seg han (men jeg kunne godt klart meg uten en stund til..hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå