Gå til innhold

vektøkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 31 og har til nå lagt på meg 16-18 kilo.. er det veldig mye..?

Er jo kun magen og brystene jeg egentlig har lagt på meg.. og har 1+ i ødem.. så egentlig ikke mye vann i kroppen heller.. huff.. syns det var så mye..

blir vektøkningen stor nå i slutten eller er det litt og litt?

husker ikke fra sist :) men innen jeg kom hjem fra sykehuset sist så hadde jeg tatt av 12-15 kilo.. så håper det er det samme denne gangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje litt mer enn gjennomsnittet, men mener at i alle fall opp mot 20 kg i svangerskapet er normalt.

Så kommer det jo litt an på hvor mye du veide før du ble gravid. Ofte vil en slank/tynn person legge på seg mer enn en som har mye fra før.

Vektøkningen er generelt størst mellom uke 20 og 30. Men dette er jo også individuelt. Enkelte legger mest på seg i starten, andre mot slutten. Så det er vanskelig å si hvordan det blir for deg.

Jeg har også lagt på meg omkring 18 kg til nå i uke 34.Hadde jo litt ekstra fra før av også da, så har jo ikke akkurat hatt behov for å legge på meg noe ekstra... I forrige la jeg på meg 16, men 12 kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. Håper også at det blir sånn at jeg mister mye i starten denne gangen også. Da er det liksom ikke så ille å ha lagt på seg såpass mye...

Skrevet

jeg begynte på ca 70 etter en sa i uke 8-9...(blindt egg)

har jo lagt på meg endel til nå så håper det går bedre nå mot slutten..

får satse på det beste ang vekttap å håpe det går bort fort..

Skrevet

Jeg misunner dere som legger på dere..Jeg sliter virkelig med å få lagt litt på meg!! Er tynn fra før,og nå har jeg bare gått opp 4 kilo..Er i uke 32+3. Gruer meg til ammmingen da jeg vet fra forrige gang at jeg vil se sykelig tynn ut..

Er helt forferdelig å ikke ha matlyst under store deler av graviditeten altså..

Skrevet

Jeg er 35+4 og har lagt på meg nesten 20 kilo. Jeg syns det er altfor mye, men får ikke gjort noe med det....

Spiser ikke unormal usundt eller noe....'

Håper virkelig kiloene raser av etter fødsel!!

Skrevet

Phø!

Ikke tenk på det:) det går av igjen! Selv har jeg lagt på meg 22 kg og er i uke 38 nå, og har ingen hevelser i kroppen! De siste 6 ukene har jeg gått veldig lite opp, så vektøkningen var høyest i uke 24-32.

Tenk mer på hva du spiser, f.eks hva som er bra mat for deg OG babyen, enn hvor mye du går opp.

En gravid kropp er uansett kjempefin!

Skrevet

ja jeg tenker egentlig ikke sånn over det.. eller har ikke gjort det til nå.. men vet jo selv at det kun er magen som har vokst noe særlig.. ser jo det på gravidbildene jeg har tatt gjennom hele svangerskapet..

men ikke så kjekt å legge på sånn formye heller :D hehe.. men har spist jevnlig sunt og godt hele svangerskapet :) så babyen og jeg får i oss det vi skal ha..

har en samboer som elsker meg for slik jeg ser ut :) både magen, strekkmerkene og humøret mitt gjennom dette.. hehe..

så får jeg ta vekttapet når det kommer :D

Skrevet

20,5 kg her, er i uke 27 nå... Jeg har kost meg i hele svangerskapet og spist det jeg har lyst på, men har også en del vann.. Kommer sikkert til å angre på sjokoladen, men den tid den sorg, stresser ikke - jeg skal jo bli mor!!! :)) Ha fokus på det som er viktig og nyt livet, svangerskapet og tiden som kommer!!! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...