Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er førstegangs fødende og har lett meg ihjel etter ustyr i ustyrjungelen.Endelig har jeg fått valgt stellebord,seng og vogn.Likevel er det en del småting som er vanskelig å finne ut av...som blant annet vognpose

Har BRIO GO og lurer på hvilken pose jeg skal velge?

Finnes det en pose som man kan bruke hele året eller må man kjøpe to?

Jeg har temin 1 sept og er veldig veldig usikker på hva jeg skal velge med tanke på årstiden.

Hvis noen har noen gode tips om hva jeg bør legge til grunn når jeg kjøper så setter jeg pris på det.Gjerne også post en direkte link hvis dere har noen anbefalinger.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du i landet? Jeg bor i Stavanger og føler at en pose er nok for høst og vinter-tiden. Her blir det jo ikke så veldig kaldt, kan evt supplere med tepper dersom det er ekstra kjølig en februar-dag. Jeg brukte OTH posen til OTH'en min, den er ikke så veldig tykk, det første året. Året etter, i bh, kjøpte vi ny pose fordi den første ble for kort! Da var jenta vår halvannet år. Så vi endte opp med å måtte kjøpe to poser. Denne siste posen skal visstnok vare opp til 3 år, er ekstra lang.

Tror nok du må belage deg på å se det an, og evt supplere med andre poser. Men første året tror jeg du skulle kunne klare deg med bare en, og kle ekstra på/av etter behov.

Jeg har forresten også kjøpt Brio GO nå, til andremann, og lurer på om jeg skal kjøpe posen som "hører til". Får se hvordan de jeg allerede har nå passer.

Skrevet

Vi skal kjøpe troller iglo hos rudo.no, av den enkle grunn at den ble best i test. Mange av vognposene tok fyr omtrent av ingenting i testen, og jeg gidder ikke gamble med sliike ting.. Tror testen ligger på tv2 hjelper deg :-)

Skrevet

Bor i Stavanger jeg også..

Skal ta å høre litt angående vognposen til Brio vognen og se hvordan den ser ut

Skrevet

Vi bodde i Bergen da vi fikk førstemann. Han ble født 9.september. vi klarte oss med en pose. Man kan regulere mye temperatur med ull på barnet, lammeskinn i posen, ulltepper osv.

Vi hadde en arvet pose til vår første-Nå venter vi andremann og bor på østlandet. Her blir det litt kaldere om vinteren. Vi kommer allikevel til å prøve oss med den posen som fulgte med vogna vår kombinert med lammeskinn og tepper først. Og så ser vi om vi trenger mer. Husk; man trenger ikke ha alt på plass med en gang, en del ting ser man at man trenger etterhvert.

Skrevet

Jeg har også fundert på det samme. Når jeg har diskutert det med de som er mer erfarne, har de sagt at om sommeren er det ikke nødvendig med pose, og det har jeg selv sett i sommer. Barna, selv de nyfødte, ligger jo kun med en liten dyne eller evt. et teppe. Om man passer på at posen er tilstrekkelig lang burde det holde med en vinterpose.

Skrevet

kjøpte troller iglo hos rudo. den var kort, med ekstra del som man kan feste på når ungen blir eldre.

¨tror det sto opp til 4 år(uff ikke sikker) men den holder hvertfall så lenge ungen skal ha vogn. og tydligvis mer til...

Skrevet

Gar selv vurdert troller iglo, etter den testen på tv2 hjelper deg. Men kan ikke finne den noe sted. Nå har jeg bare kikket på barnas hus og babyshop da... kanskje det er litt lite i butikkene nå om sommeren, og at det tar seg opp når sommeren er over?

Skrevet

Må man ha vognpose når man har bag? Holder det ikke med lammeskinn, dyne og ulltepper + trekket over bagen? Har jo regntrekk også.

Skrevet

Eller, jeg har en pose, men den er veldig tykk så kommer ikke til å bruke den før til vinteren uansett, er en jeg har arva.

Skrevet

rudo hvor finner jeg det. er det i oslo? er det butikk, eller bare nett

Skrevet

Jeg har min Ticket to heaven pose etter jenta født okt07, bor på vestlandet, og er knall fornøyd m,ed den posen, koster bare 899kr også, så slipper du å legge mye penger i posen, den kom ut som en av de beste i test på tv2;)

Skrevet

Voksipose kan man bruke helt fra babyen er nyfødt og frem til han blir enten 3 eller 4 år,husker ikke! Veldig kjekt!

Skrevet

Mange av mine venninner skryter veldig av Voksi Urban (posen med pingvin-pute;=)

Jeg har bestilt denne og den har kommet ut som beste voksipose i mange tester! Men er dyr da.. 1900 kroner på babyshop, men passer til store barn også siden det er en ekstra del som festes på nederst når barnet blir større..

Skrevet

Til deg som spurte om vognpose i bag-delen: Mange bruker det. Selv syntes jeg aldri det var nødvendig (igjen, Stavanger), brukte dyner og tepper.

Skrevet

Var på reflex i dag og de hadde salg på en slik voksi pose.Holder det eventuelt å kjøpe en slik og kjøpe lammeskinn i tillegg til å ha under?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...