Gå til innhold

Ikke denne gangen heller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, så ble det ingen spire denne gangen heller..... Tok min første Pergo-kur forrige måned, legen satte meg på dobbel med en gang. Følte meg som en hormon-bombe da jeg tok kuren, men ble ikke så skremt at jeg ikke tør å ta den igjen. Tok eggløsnings-tester fra dag 9 til dag 20 i syklusen, men ingen utslag. Vi gjorde nå som vi skulle allikevel, i håp om at det skulle gå bra. Har fått påvist cycter på eggstokkene, noe som gjør at jeg ikke har eggløsning hver måned selv om jeg har regelmessig mens-syklus. Skal liksom ha mensen i dag, uten at den har dukket opp. Tok graviditets-test i dag morges....negativ. Så da er det på`n igjen denne måneden med dobbel Pergo og eggløsnings-tester.... Prøver å si til meg selv at jeg ikke kan bli skuffa nå, etter bare første runde med Pergo. Vi har prøvd å bli gravide i over 1 år nå, uten å lykkes. Hadde en MA i juni i fjor etter 6 mnd med prøving.... Aner jo ikke om vi noen gang vil lykkes, kan jo gå mange år.... Men nå er jeg 33 år gammel, hverken samboeren min eller jeg har noen barn fra før, og jeg begynner å bli redd for at jeg aldri vil rekke å få barn før det er for sent..... Men selv om det ikke gikk denne gangen heller, så kan jeg jo ikke bare sette meg ned å deppe og gi opp. Må bare gå på med krum rygg og gjøre et nytt forsøk.

Men må innrømme det at det er ikke alltid like enkelt å holde motet oppe på dager som denne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg vet akkuratt hvordan du har det. Har prøvd over et år jeg også nå uten å lykkes. Mens ALLE rundt meg blir gravide og slektninger spør om det ikke er min tur snart....

I følge gyn har jeg dårlig kvalitet på el så ska begynne med pergo jeg også. Venter bare på TR nå slik at jeg får kommet i gang....

Jeg er spesielt deppa når TR nermer seg og jeg kan kjenne symptomene som kviser og søtsug flere dager i forveien.

Men men.. Jeg har tro på at Pergo skal virke!!

Har du tett oppfølgning av gyn? Jeg skal ha innvendig UL på dag 13 eller 14 for å se om jeg har fått EL eller om dosen må økes. Blir spennede.

Masse lykke til!!

Skrevet

Uff, trist at du sliter sånn du også. Tror ikke folk tenker seg om når de spør om det ikke snart er din tur til å få barn. Har fått det spørsmålet mange ganger selv, og det er et slag i ansiktet hver gang. Blir nesten litt provosert over at folk kan være så ubetenksomme. Selv om det er en selvfølge for dem å få barn, så må de prøve å huske på at det ikke er like lett for alle å få det til.

Får ikke noen oppfølging av gyneklogen min nå som jeg tar Pergo. Det virka på henne som om hun var rimelig sikker på at jeg skulle klare å bli gravid raskt når jeg begynte på Pergo. Hun skrev ut resept på dobbel dose som jeg kunne hente til 2 forsøk på. Og hvis jeg trengte enda en resept skulle jeg ringe henne og få en ny. Hun forklarte ikke noe særlig om hva jeg kunne vente meg når jeg skulle ta kuren heller, bare at mange fikk litt ekstra kramper rundt eggløsning. Har måttet lese meg til resten her inne på disse sidene..... Så jeg er rimelig forvirra om dagen kan du si......

Pga MA`en i juni ifjor ville hun følge meg ekstra nøye opp når jeg ble gravid da ( hvis det noengang skjer... ). Hun ville at jeg skulle ringe henne med en gang jeg har testet positivt på graviditetstest. Hun ville ta en innvendig UL så fort som mulig for å se at alt ser normalt ut, og sette meg på noen medisiner som skulle hjelpe meg med å holde på fosteret. Forrige gang døde jo fosteret så tidlig som mellom 1.- og 2. uke, så det var derfor hun ville være ekstra tidlig ute denne gangen.

Jeg var også veldig plaget av kvalme da jeg var gravid, og klarte ikke å holde på hverken vått eller tørt. Var fullstendig utsultet, og det eneste jeg tenkte på var mat! Men ikke pokker om jeg klarte å spise noe. Gikk ned 12 kg på 4 uker, og det er jo endel. Var slank i utgangspunktet også, så hadde ikke så mye å tære på. Den daværende faslegen min gjorde ikke noe med det, bare lot det gå fordi han regnet med at kvalmen ville roe seg etter kort tid.

Da jeg fortalte dette til den nye gynekologen min reagerte hun veldig på at jeg ikke hadde blitt lagt inn på sykehuset for å få intravinøs næring.

Så hun sa at når jeg kom til henne for å ta innvendig UL i begynnelsen av svangerkapet, så ville gjøre klar papirene sånn at jeg kunne legges inn med en gang kvalmen startet. Når en har vært veldig plaget av kvalme i tidligere i svangerskapet er visst sjansene store for at det skjer neste gang også.

Så alt i alt, så føler jeg at oppfølgingen akkurat nå når jeg tar Pergo ikke er så bra, men føler at jeg er i trygge hender hvis jeg klarer å bli gravid.

Jeg går også og venter på mensen nå slik at jeg kan komme igang med en ny runde på dobbel Pergo. Kanskje vi begynner nesten samtidig? Hadde vært moro det da, så kan vi dele spenningen:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg føler så med deg/dere, og har det på samme måten. Jeg er snart 25, vært gift i 3 år nå, har PCOS (men er slank) og vi har prøvd i 13 måneder nå uten hell. Jeg håper og håper hver måned, men blir like skuffa hver gang. Begynte på Pergo i april/mai, men første enkle kur ga ingen EL. Andre kur var dobbel og ga EL, men ingen graviditet. Jeg kjente jo selvfølgelig alle symptomer på graviditet og var bombesikker på at denne gangen gikk det, men innså at det var bare i mitt hode. En enorm psykisk påkjenning dette her må jeg si. Hvorfor skal det være så sabla vanskelig å få barn?! Føler også at ALLE rundt meg får barn. Er nå på dag 22 i syklus, men ingen tegn til EL, og ingen utslag på EL test heller. Blir ganske motløs. Hvor lenge skal man vente på EL og når skal man gi opp? Har èn kur igjen før jeg skulle kontakte gyn igjen for henv til ivf. Men vil jo helst klare dette på egenhånd...

Lykke til dere andre...fortell hvordan det går... :)

Skrevet

Skjønner deg godt når du skriver at du blir motløs. Er vondt å ikke klare å få til noe som er så lett og naturlig for de aller fleste. Jeg prøver å ikke tenke så mye på skuffelsen og det som føles urettferdig. Da kjører jeg psyken min rett ned i grøfta, og det blir man sjelden gravid av:) Prøver å holde meg opptatt med andre ting som jeg trives med å gjøre slik at ikke hver eneste dag handler om eggløsninger, tester og kalendere. Noen dager er det lettere å skyve tankene over på noe annet enn andre dager, men de dagene som jeg klarer å gjøre og tenke på noe annet er gull verdt for meg. Da får jeg ladet batteriene litt:)

Lykke til, og hold meg oppdatert!

Skrevet

ja, helt enig. Jeg er også ganske flink til å oppholde tankene med andre ting. Trener jevnlig, og da kobler jeg skikkelig av. Booker ukene mine slik at jeg blir tvunget til å gjøre andre ting og å holde meg oppdatert på vennefronter o.l., så blir jeg forhåpentligvis ikke så selvsentrert. :) så har jeg jo en fin jobb, er sykepleier, og gjennom jobben gir man en del til andre og arbeidsdagen dreier seg om folk som som regel har det laaaaaaaangt verre enn en selv, så da er det lett å skyve slike tanker som ofte sniker seg frem hjemme bort.

Så, alt i alt, jeg har mye annet å være glad for. Blant annet så har jeg en fantastisk mann som aldri gir opp dette med barn, og det er jo en trygghet, at vi begge vil dette like mye. :) gjør godt å være to om dette.

Vi damer legger ting på oss og grubler mye, så vær bevisst alle sammen på å løfte hodet iblant og se verden rundt. En da, en vakker dag, vil solen skinne bak skyene. og da, når man kjenner de etterlengtede solstrålene varme, glemmer man fort uværet som har herjet i lang tid.

lykke til alle som sliter...

Skrevet

Så bra dere er flinke til å oppholde tankene med andre ting. Prøver så godt jeg kan jeg også men det er vanskelig til tider. Jeg har holdt meg borte fra BIM det siste halve året men nå er det hyggelig å være tilbake å høre fra likesinnede.

Jeg fikk TR på torsdag så jeg begynner med pergo for første gang i morgen. Er veldig spent!!! Håper det virker. Skal til gyn 13. dag mens å se om jeg har fått EL da. Jeg pleier å teste pos. på el testene hver mnd, men det er ikke sikkert jeg har hatt EL for det, eller at kvaliteten er for dårlig. Har også korte lutealfaser. Har hørt pergo kan forlenge den så jeg håper.

Lykke til videre jenter. Det blir vår tur en gang også :)

Skrevet

ok, måtte bare dele dette: FIKK POSITIV EGGLØSNINGSTEST I DAG!!! Det er en stund siden altså. Er ihvertfall et steg i riktig retning... herlig. Så nå må vi bare gjøre jobben vår bra i dag og i morgen så er ikke ting i våres hender lenger. :)

Skrevet

Så bra da :) Håper det klaffer denna gangen da. *krysser fingene*

Skrevet

jenny84: Så spennende med utslag på EL-test! Nå er det bare å stå på:) Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det skal klaffe for deg denne gangen.

Jeg har vært bortreist i noen dager, godt å komme seg litt bort. Men nå er det tilbake til Pergo og testing og alt som hører med. Starter på min andre runde med dobbel Pergo i morgen. Prøver å stålsette meg litt nå for bivirkningene som jeg har i vente. Følte meg jo som en vandrende hormon-bombe da jeg gikk på Pergo forrige måned:) Det var liksom det første jeg merket til bivirkninger, og de kom etter 2 dager med medisiner. Men som sagt, så er det ikke så galt at jeg ikke tør å prøve flere runder med Pergo. Det går lettere når jeg vet at det kan hjelpe til med å gi meg en liten spire:) Den spiren er etterlengtet!

Har kjøpt salvie-te som jeg tenkte jeg skulle prøve denne gangen, også slimløsende hostesaft for å hjelpe " svømmerne " litt så de kommer frem til målet:) Så da er det igrunn bare det berømte utslaget på EL-test som gjenstår.......... Fikk jo ikke noe utslag forrige måned, så denne måneden MÅ det komme!

Lykke til, jenter. Vi får holde hverandre oppdatert, for dette er spennende!

Skrevet

skalskalikke: hvordan går det med deg? merket noen bivirkninger ennå? føler så med deg...masse lykke til.

så godt å ha noen å dele det med som er i samme situasjon, det letter faktisk en del på byrden. og kjekt at andre håper for en også.

Jeg er i dag ca 5 dpo...ikke kjent så mye til noenting egentlig. det eneste er litt murring i venstre side og lyske, men ellers ingenting. Har jo de syke hetetoktene enda da, men ikke rart det når temperaturen etter EL har skrudd seg opp til 37,5 på det meste...hmmm....

god helg alle sammen. nyt helgen (både på den ene og andre måten, hehe)

klem

Skrevet

Heisann!

Joda, her er det fortsatt hetetokter og humør-svingninger! Vært litt øm i øverste del av magen igår og i dag, også litt oppblåst. Hodepine også igår og nå utpå kvelden i dag. Men ellers ikke vondt og på noen som helst måte. Har ikke hatt noen form for eggløsnings-smerter hittil, er nesten litt skuffa over det........ Går mer enn gjerne og har sånne smerter jeg, hvis det er det som skal høre med til EL. Men, men, er jo bare på dag 9 i syklusen nå ( tror jeg skrev feil syklus-dag i mitt tidligere innlegg ), så det har nok en naturlig forklaring at jeg ikke har EL-smerter enda...... HÅPER JEG!!!!! Begynner med EL-tester først i morgen tidlig fant jeg ut etter nærmere ettertanke. Siste koppen med salvie-te i dag ( og takk Gud for det! ). I morgen er det start på slimløsende hostesaft.

Du har slitt med hetetokter såpass lenge etter siste dag på Pergo, ja. Håper kroppen din roer seg snart da, er kjedelig når en stadig føler at en koker! På meg så var det humør-svingningene som hang lengst i etter at jeg var ferdig på Pergo. En drøy uke etterpå tenker jeg.

Stakkars sambo som må leve med DEN bitchen! Uff, blir flau på egne vegne når jeg "kommer til meg selv igjen"

Men sånn er det med disse hormonene, noen lumske luringer er de! Ha ha ha ha, kan jo ikke gjøre så mye annet enn å le av alt tullet disse hormonene steller i stand oppi hodet på en stakkar som gjør ALT for å bli gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...