Gjest Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Går melkeproduksjonen ned når man blir gravid på nytt? Eller kan smaken bli rar på melken som når man har mensen? Har ei på 10 mnd som jeg ammer enda, men det virker som produksjonen har gått drastisk ned nå som jeg er gravid igjen. Noe som resulterer i at hun ligger å biter i puppen fordi det ikke kommer melk. Noe som selvfølgelig resulterer i at jeg ikke får så lyst til å amme mer...
blomstre Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 De aller fleste merker at melkeproduksjonen går litt ned når de blir gravide, dette er helt normalt. Hos noen skjer det allerede den første måneden, men som oftest ca halvveis i svangerskapet. Melkestimulerende tiltak, som økt tømming og stimulering av brystet, har mindre virkning enn normalt på dette tidspunktet. Melkemengden kan øke mot slutten av svangerskapet I tråd med at melkemengden synker litt, endrer også smaken på melken seg. Dette skyldes hormonforandringer i svangerskapet. Smaksendringen, og næringsinnholdet i melken, ligner veldig mye på det som skjer under avvenning. Melken får mer proteiner og mindre glukose og laktose. Les mer hos ammehjelpen :-) http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå