Pulverpadda Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Er det noen som har denne vognen?? Jeg har SÅÅÅ lyst på den, men vil gjerne høre om noen har noen erfaringer å komme med Noen som vet om de selger den i Sverige, på grensen?? Eventuelt selge??
AdrenaLine Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Vi har kjøpt denne og jeg har ikke angret en gang. MEN, jenta nekter å komme ut av magen så har ikke testet den i virkeligheten enda.. Kjenner flere andre som har den og som er kjempefornøyd da og jeg gleder meg masse til å ta i bruk vår. For vårt bruk virker den perfekt. Baggen er jo bare super og det er så lett å klikke de forskjellige delene av og på. Vi endte med å kjøpe en som kun var brukt i et halvt år, fant ikke noe sted i Sverige som hadde den, men lette ikke lenge heller... Vet den er veldig mye billigere i blant annet England og kjenner folk som har bestilt via nettet fra Tyskland uten problemer. Lykke til!
Pulverpadda Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 Så bra at du er fornøyd. Jeg er bare så i tvil, for jeg vet ikke om jeg får plass i bagasjerommet på audi A4 sedanen vår, sambo nekter å kjøpe ny bil før vi går i null *dåååne*!!! Men er den liten når man slår den sammen eller?? Det har jeg hørt litt delte meninger om
Pulverpadda Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2009 Hvilke tyske sider er best å handle fra btw??
AdrenaLine Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Vi har en ford fokus stasjonsvogn m hundebur baki og null problem med å få plass, men baggen blir liggende i baksetet. Jeg synes ikke understellet på high trek'en er stort og man kan veldig lett ta av forhjulet så blir et enda mindre. Ta en tur med bilen til butikken og test Hvis denne blir for stor må dere vel tenke softbag i stedet for alle hardbaggene er like store tror jeg. Fordelene med denne baggen er at den har vuggefunksjon, er godt isolert, relativt stor for å være på trehjuling (TFK er 2 cm større, men ikke like bred, OTH er mindre) og kan brukes som bilseng (godkjent i Norge, kan ikke likestilles med boxnettene som det snakkes om, dog ikke like trygt som bilsete, men greit om man må på lengre turer). Vi har i tillegg fått Loola-trilla av svigers i gave så kommer til å bruke det understellet på shoppingsentre og ferier. Det er mindre og kommer til å ligge fast i bilen og kan brukes både med baggen og bilsetet. Limer inn infoen vi fikk fra de som kjøpte fra Tyskland: - Vognen med sportvogndelen: http://www.kindersitze-shop.de/bebe-confort-high-trek-oxygen-black-p-2228.html?auto=780e4e4fe38b9cdd8c52272206285a34 - Baggen: http://www.kindersitze-shop.de/bebe-confort-carrycot-windoo-oxygen-black-p-2404.html?auto=780e4e4fe38b9cdd8c52272206285a34 Prisene du ser er inkl tysk moms så du kan trekke fra 19% på prisene du ser. Porto til Norge er ca 40 euro for vogn og bag, og så må man jo betale norsk moms på 25%. Hvis du lager en konto, får du riktig pris uten den tyske momsen og riktig porto til Norge. Hvis nettsiden kommer opp med tysk tekst osv, kan man forandre til engelsk ved å trykke på det engelske flagget på høyre side av siden.
Pulverpadda Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2009 Tusen takk for svar Jeg skal en tur til sandvika til helga, med bil, for å prøve hvordan det blir. Er det alt for trangt er det jo bare å legge baggen i baksetet, men foretrekker om det er plass til begge deler i bag.rommet Å bruke baggen som "bilsete" er jeg blitt frarådet å gjøre pga sikkerthet. Men på butikken i sandvika selger de sportsvogn med bag, bilsete, pose og stelleveske for rundt 12000. Det er svindyrt, men man får jo mye for pengene da. Vært inne på den tyske siden, de hadde ikke den fargen jeg ville ha, men har sendt dem en mail, så kanskje de kan skaffe Sparer jo en hel del ved å kjøpe der...
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Vi kjøpte denne vognen til vår første i 2007, og jeg må dessverre si at vi ikke er fornøyd med den. Bagen er så liten at vi måtte bytte til sportsdel da gutten vår var seks mnd, noe jeg syntes var for tidlig. Også sportsdelen ble fort trang, og det var ikke mulig å bruke den som sovevogn i barnehagen lenger enn til han var 14-15 mnd. Synes også det er vanskelig å få festet han skikkelig med selene, men det går greit så lenge han sitter rolig. Gutten vår er akkurat blitt to år, og vognen er så godt som for liten. Håndbrekket er av dårlig kvalitet. Vi har fått det reparert flere ganger, og forhandler innrømmet at det var en svakhet. Nå har vi flyttet til en annen by og får ikke fikset det her vi bor nå. Det verste er likevel at vognen har en tendens til å klappe sammen med barnet oppi, noe som er direkte farlig. Fare for at små fingrer kan komme i klem! Vi klaget til forhandler på dette, men fikk beskjed om at det var vår egen skyld hvis vi hadde brukt den i trapper. Det var den nemlig ikke beregnet på. Vi har aldri dratt den opp mange trapper av gangen, men noen trappetrinn er det vanskelig å unngå. En gang klappet den sammen da jeg prøvde å komme meg inn i en butikk med to trinn utenfor døren, en annen gang da den ble forsiktig kjørt utfor en fortauskant. Ved et tilfelle ble jeg sittende bom fast på vei opp fire trinn i bygården der vi bodde. Måtte rope til en av naboene hørte meg for å få vogn, baby og meg selv helskinnet opp. Det eneste positive jeg kan si om vognen er at den er fin å bruke i by/kjøpesenter da den er super å manøvrere mellom folk og stativer, men da bør det altså være et sted uten trapper/fortauskanter. Hadde håpet vi kunne bruke den til nr to også, i allefall bag-delen. Om vognen skulle klappe sammen, vil ikke babyen komme i klem så lenge han ligger oppi bagen. Vi har derimot innsett at det bare er å glemme siden vi venter nestemann i desember og vi har flyttet til et sted der det er snøen ligger fra november til april. Vognen er nemlig et slit å bruke på vinterføre. Som sagt kjøpte vi vår i 2007. Mulig den er blitt bedre siden da, men jeg ville aldri kjøpt den igjen.
AdrenaLine Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Ja jeg har hørt om flere av de problemene du nevner. Når det gjelder bagdelens størrelse så har jeg fått beskjed om at de færreste unger vil ligge lenger enn 6 måneder uansett så det ser ikke vi som noe problem. Baggen er som nevnt ikke av de minste, men heller ikke blant den største når det gjelder trehjulingene. Sportsvognen håper vi å få brukt til rundt to års alder, men er fullt klar over at den er mindre enn mange av de andre. Det er en av kamelene vi har valgt å svelge. Ingen vogner har alt... Håndbrekket er utbedret på de nyere modellene så det skal ikke lenger være noe problem. Kjøper man brukt må man passe på at det er pedalbrems og ikke håndtaksbrems. (Det er kun forhjulet som skal låses fra styret.) Det at vogna klapper sammen ved bruk i trapper har jeg også hørt, men dette har jeg hørt at er et problem med flere vogner, deriblant Emmaljunga. INGEN vogner er beregnet på trapper dessverre, men høres ut som at dere har vært ekstremt uheldige. Håper virkelig at min vogn oppfører seg penere... Fru Fjånsen, kan jeg spørre hvorfor vogna er et slit på vinterføre? Er det fordi det er tre hjul eller er det andre ting? Vet at vogna ikke kan sammenlignes med de tyngre vognene som Simo og Emmaljunga...
AdrenaLine Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Pulverpadda!! Babykos har visst sommerstengt så dobbeltsjekk før du drar ut
millie+2klumper Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 vet ingenting om denne vognen. men ville bare kommenter det hu ene her sa om at bagdelen ikke varte lengre enn til babyen var 6 mnd og det var altfor tidlig. Jeg har simo duo vogn og sønnen min heiste seg opp for å se selv før han var 6 mnd! Så da skiftet jeg bare over. 6 mnd er nok lenge nok:)
Glad tobarnsmamma Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 hei hei Ikke for å ødelegge din begeistring over vogna - men jeg har hatt den - og ville ALDRI ha kjøpt den vogna igjen. Har du snakket med noen andre som har prøvd denne vogna lenger enn bagperioden? For det første: både min og en venninnes klappet også sammen ved flere anledninger. Jeg har etter hvert prøvd flere andre vogner, og INGEN andre har gjort det samme. Dette er et problem med bebe confort high trek som du ikke bør feie under teppet, det er direkte ubehagelig og VELDIG ekkelt når det skjer. Ikke noe en ønsker skal skje når du har en liten baby oppi. Og jeg brukte den aldri i store trapper, bare opp et trinn til inngangspartiet til en venninnes hus, og et par ganger skjedde det ned en fortauskant +++. Så dette skjer i uunngåelige situasjoner. Har aldri hørt om andre vogner som klapper sammen så lett.. For det andre - vi opplevde sportsdelen som svært simpel og "hengslete" når vi gikk turer ute. Følte ungen lå og humpet nedi der, og vogna føltes ikke stabil il det hele tatt. Noe å tenke på når en slutter med bagdelen allerede ved 6-måneders alder... Dette er bare de viktigste av maaange ting vi ikke likte med denne vogna. Tenkte bare jeg ville si deg det slik at du får et nyansert bilde på hvordan vogna er. Vet mange er begeistret for den de første ukene...men så finner mange ut at den slett ikke er noe tess i forhold til mange andre svært gode trehjulinger..
Pulverpadda Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2009 Hei alle sammen Bra det er mye engasjement her. Vil bare si at jeg har kjøpt vogna og får heller bedømme vogna etter egne erfaringer nå. Jeg spurte dama på Babykos om alt dette og hun sa at 2009 modellen er mye bedre utrustet enn de forrige. Hun hadde også solgt det merket i over 40 år og hun hadde aldri fått klager på at noen av vognene klappet sammen, og sa at det skjedde med de ytterst sjeldne. Altså, hvis man skal finne en vogn hvor ingen har noe negativt å komme med, finner man ALDRI vogn. Har sjekket samtlige vogner på barnevognguiden og alle har noe negativt. Så jeg tror man rett og slett bare må erfare selv Har ikke planer om å bruke bagdelen lenger enn 6 mndr alikevel. Bruker den fra termin 1.november og fram til våren. Da er det på med sportsdelen og kanskje jeg kjøper meg bebe trillen som jeg kan bruke på korte byturer. I barnehagen kommer jeg til å kjøpe en billig brukt vogn som lillegutt kan sove i. Aldri om jeg ville hatt denne dyre vogna i barnehagen nei Apropo sommerstengt: JEG HADDE SINNSYKT FLAKS!! For det var stengt, men hun kom å åpnet butikken for meg. Så jeg fikk meg en vakker vogn som jeg er veldig stolt av Mørk blå med lyseblå rutete stoff inni.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 Det sa de i Bergen også (at de ikke hadde fått klager på det) men jeg vet at de har fått det. La det fra meg der og da fordi jeg ikke setter pris på å bli løyet til.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #14 Skrevet 29. juli 2009 Det kan jeg skrive under på. Vi har klaget i Bergen opptil flere ganger.... Til deg som lurte på det med vinterføre. Det er nok riktig at det først og fremst er pga at det er trehjuling at den er vanskeligere å bruke, og ikke spesielt for denne vognen. Ser at flere mener at 6mnd er mer enn lenge nok å bruke liggedelen. Muligens, men mitt tips er da å forsikre meg om at sportsdelen kan legges skikkelig ned og at selene faktisk klarer å holde fast barnet. Et generelt tips til: Sjekk at posen du kjøper faktisk passer i forhold til selene i vogna. Dersom vi kjøper ny vogn kommer vi til å velge en av de mer tradisjonelle firhjulingene ala brio eller simo der bagen kan brukes lenger - gjerne med mulighet for å støtte opp ryggen etterhvert. Dette er basert mye pga dårlig erfaring med den vi har hatt, men vel og merke også fordi vi har andre behov denne gangen, spesielt ift klima. Som jeg nevne i forrige innlegg - som byvogn på bart føre synes jeg trehjuling er super. Kommer nok til å bruke hightreken hvis turen går innom et kjøpesenter.
Gjest MariRari Skrevet 30. juli 2009 #15 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har hatt denne vognen til to barn, kjøpte den da den kom i 2005. Jeg har kjørt og kjørt og kjørt - hadde ikke bil til førstemann, så vognen fungerte nærmest som det. Jeg syns den er helt super, i alle fall med bagdelen på. Jeg har aldri opplevd noe kollaps, selv om jeg har gått i mange trapper. Jeg syns imidlertid sportsdelen er for liten og åpen, derfor valgte jeg å kjøpe ny sportsvogn til nr to som ble født om sommeren. Jeg har vært veldig glad i high trek'en min og syns det var trist å selge den.
AdrenaLine Skrevet 2. august 2009 #16 Skrevet 2. august 2009 Pulverpadda, vi har makne farger vi da Kanskje vi ses på tur? Jeg kjøpte min vogn brukt og de som hadde den før meg hadde brukt baggen til gutten deres var ni måneder. Den er uansett større enn OTH sin bag og flere andre bagger på markedet. Når det gjelder sportsdelen kommer vi til å bruke den frem til ungen er ca 2 år regner jeg med og så kjøpe ny vogn. Da er vel High Trek'en med bagdelen i bruk på unge nummer to håper vi Dette skrev jeg kanskje oppi her, men det husker jeg ikke nå (ammetåke!!!) Har for øvrig fått ungen min ut og brukt vognen og er veldig fornøyd selv om det bare er et par ganger. Og som du sier så er det feil med ALLE vogner Bra du rakk å komme deg på Babykos
Pulverpadda Skrevet 3. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. august 2009 SV: Sportsdelen kan legges skikkeli ned. Den er til og med spesialtilpasset slik at babyen skal få en ergonomisk riktig liggestilling. Det synes jeg er veldig fint SV: Elsker den fargen. Det var den aller fineste jeg har sett til nå. Kanskje vi plutselig treffer på hverandre da, hehe, verden er ikke så stor Jeg har ikke planer om å bruke vognen min så altfor lenge jeg heller. Det blir jo ikke til det når jeg skal ha bebisen 100% i barnehage fra han er 1 år. Når vi da er hjemme blir det vel brukt en enkel sportsvogn. En som er litt enkel og som har fire hjul. Dessuten er det såå mange vogner jeg har lyst på, så kommer nok til å kjøpe meg noen stykker når jeg har penger til overs Selv om jeg har funnet drømmevogna, er jeg stadig inne å kikker på vogner som jeg også har lyst på. Tror det kan bli vanskelig å bli stuck til en eneste en. Er jo såå mange fine <3 SV: Her på sørlandet er det sjelden snø mer enn i toppen to uker i strekk. Og sjelden det blir store snømengder utenom det. Så jeg bekymrer meg egentlig ikke så mye for vintern. Og det er jo ikke en storby heller, bor tross alt i en bitte liten by med 7000 innbyggere. Tror det skal bli veldig lettvint med den vogna jeg har valgt meg.
Pulverpadda Skrevet 3. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. august 2009 SV: Det fulgte med helårspose hvor det var egne hull tilpasset selen i vogna. Den selen så veldig solid og grei ut, så det blir nok ikke noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå