Gå til innhold

What to do on a rainy day.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dårlig vær nå i helga synes jeg..... :(

Så da tenkte jeg å høre, hva finner dere på med de små når været ikke samarbeider, og det ikke er noe særlig å være ute?

Min er ikke noe særlig glad i å tegne eller lese bok, men leker mye med bilene sine da, og kaster ball.

Så henger han med meg når jeg gjør husarbeid da, og "hjelper til" :D

Litt tegnefilm blir det nok også.....

Men er redd han skal bli lei, så hadde vært fint å finne på noe nytt....

Han er 18 mnd, så vet ikke om museer er noe særlig enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere en svømmehall i nærheten? Kanskje det kan prøves?

Hos oss er den store favoritten på slike dager å rote ut alle klærne og lekene mens mamma tømmer oppvaskmaskina... :P Sommerferie er best når det ikke regner!

Skrevet

Å være ute er jo superstas når det regner :) På med regntøy for allemann alle og ut og lek. Skliene går ekstra fort, det er mange morsomme pytter å hoppe i... eller lage bladbåter i. Sanden blir kjempe fin til å lage figurer av... :)

Har fått ei ordentlig utejente, så her er det ut i allslags vær :)

Skrevet

Vi er ute selv om det regner, det er jo kjempespennende å plaske i vanndammer osv :)

Blir vi våte og kalde går vi inn igen og da leker hun med lekene sine, ballonger er kjempemorsomme og springe etter, hun tegner litt, spiller litt på miniinstrumentene sine og "hjelper" meg med å vaske klær og annet husarbeid.

Disney chanell blir det også tid til på regndager.

Vi har innsett at så lenge vi bor i norge så får vi leve etter ordtaket, det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær:)

Her får man bare gjøre det beste ut av det været som er og kle seg etter forholdene!

Skrevet

Vi er også myyyye ute, nesten uansett vær. Vi har også hunder som må luftes, så lille ble tidlig "krøket". Hun er 20 mnd.

Hvis det regner, har vi på regnklær, besøker lekeplasser/ barnehager rundt omkring, tar med sekken med noe godt i og går på skogstur (finns et par gapahuk oppe i skogen her), drar på besøk til besteforeldre eller venner som har småttiser, handler...hun synes det er stas å få være med i butikken :)

Hva med et besøk til evt et badebasseng? eller kanskje "lekeland"? Vi har "lekeland" i nærheten, og det skal vi besøke i helgen hvis det blir gråvær.

Jeg driver også med hester, så jeg har mulighet til å ta med snuppa i stallen...noe hun synes er både gøy og spennende! Kanskje har du mulighet til å besøke en stall eller bondegård?

Fisekturer er også stas! :)

Skrevet

Eller en bakedag. Kan jo lage pizzasnurrer el rundstykker el annet (må jo ikke være boller, greit med noe kjapt og ta ut av fryseren en annen dag)

Skrevet

Takk for alle forslag!!

I dag dro vi en tur på badeland ca en time unna, og det var stor stas!!

Så Skien fritidspark anbefales, om noen andre bor i nærheten :)

Bra babybasseng har de også :)

Så skal jeg gå til innkjøp av regntøy og støvler når lønna kommer, så får vi se om han liker å leke i regnet.

Det er dessverre et stykke til barnehage med lekeplass, men går jo ann å kjøre dit da :)

Han er akkurat begynt å gå, så jeg vet ikke om skogsturer er aktuelt ennå, men jeg skal sjekke ut om det finnes åpen bondegård eller lekeland heromkring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...