Nea og juniors mamma Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Fødte en nydelig ICSI-jente i februar og har to på frys. Nå prater vi om at vi vil igang igjen så snart som mulig, tiden kan jo gå fort om det ikke klaffer på første. Men kjenner jeg gruer meg noe fryktelig selv om det er mange mnd med kos før vi skal i ilden igjen. Tanken på at det ikke skal funke med fryseforsøk og jeg må gjennom hormonhelvete igjen, gjør at jeg krymper meg. Og hva om vi overhode ikke får det til? Vi er ikke blandt de yngste (ei heller de eldste) og det gjør det hele litt tyngre med tanke på tiden. Vet det er mange her inne som har maaaange runder bak seg og jeg beundrer virkelig motivasjonen og pågangsmotet deres. Rart så fort man glemmer følelsene en satt med før, under og etter et forsøk. Men denne morgenen kom plutselig alt opp igjen og derfor dette behovet for å tømme meg litt :') Vi kommer uansett til å prøve alle tre forsøkene + frys før vi tenker over hva vi gjør videre. Hva tenker dere som skal i gang igjen om pos/neg utfall og ant. runder? Men hva tenker dere andre som
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Heia:-) Gratulerer med jenta. Vi tenkte samme som dere, ville igang raskt igjen fordi vi brukte noen forsøk på å lage førstemann. Hadde 4 egg på frys så vi bestemte oss for å prøve disse først og om det ikke klaffet ville vi ventet litt lenger med ivf forsøk. Slet veldig med bivirkninger og var veldig dårlig under forsøkene. Men til vår store forbauselse satt spiren på første fryseforsøk og minstemann kommer om en liten mnd:-) Blir bare 13,5 mnd mellom, men vi gleder oss masse. Rakk liksom aldri tenke på hvor mange runder jeg ville prøvd, men jeg er nok ikke den som hadde gitt meg så fort tror jeg:-) Vi ønsker oss igrunn 3 barn og kommer nok til å prøve noen private forsøk om noen år for å få det til. Men vi har og snakket om å få et forsterbarn med tiden, så vi får se hva det blir til:-) Jeg er iallefall evig takknemlig at vi snart har 2 mirakelgutter:-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Hei! Skjønner hva du mener.Vi fikk en liten jente i august-08 og skal igang med fryseforsøk nå i august.Har 6 egg på frys så håper det blir en liten ut av disse.Blir det ikke det venter vi til jeg er ferdig med studiene før vi prøver igjen.Det vil evt bli januar-12 så blir lenge til. Jeg er absolutt ikke klar for en til,men vil ikke ha så stor aldersforskjell og jeg vet at hvis vi venter for lenge vil jeg sikkert være fornøyd med hun vi har.Vil ikke at hun skal bli enebarn,så kan like gjerne hoppe i det. Håper at vi får et frisk barn neste gang så det ikke blir så mye ekstra. Du har jo noen mnd å forberede deg på.Kankjse du er helt klar når tiden kommer. Lykke til!!
akicha Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Hei Tuppa! Dere er i gang med planlegging allerede! :-) Jeg kjenner meg veldig igjen i det med at det er rart hvor fort man glemmer. Jeg glemte det etter første forsøk... -Men husker det veldig godt nå... :-S Man vet jo aldri hvordan det vil gå neste gang selv om det klaffet på første ICSI sist, men dere har jo oddsene på deres side! Så jeg har trua på at det kommer til å gå helt fint, og at det er litt bortkastet å tenke for mye på hva dere gjør hvis det ikke går :-) Selv om vi gjør det... :-S
Nea og juniors mamma Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2009 Ja "akicha", en må jo planlegge litt når en holder på som oss Er fryktelig spent på hvordan det går med deg nå, send meg en melding på mail eller F.book når du orker. Lykke til med guttefødsel nr to (håper det går like greit med meg) og fryseforsøket til mammastudenten Synes det er bra du hopper i det nå.
Søskenhåp adopterer Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Har et icsi barn fra før som kom til på 3dje forsøk. Vi startet igjen slik at det da evt. ble 2 år i mellom, men nå har vi holdt på leeeeenge... Hvis det blir noe av de 6 eggene vi har igjen på frys (er det siste i det offentlige) så vil det bli nærmere 5 år i aldersforskjell. Jeg synes fakisk det bare er et pluss med god avstand mellom søsknene. Grunnen til at vi startet tidligere er jo at jeg visste det kunne ta sin tid og alderen jobber imot meg - hadde jeg kunnet "valgt" så hadde jeg ventet. Det har vært veldig kos å følge kun ett barn i småbarnsstadiet og å kunne konsentrere meg om han. Føler meg egentlig ikke klar til å få nr 2 nå engang ;-) En 3 åring er ganske utmattende til tider, så ofte tenker jeg at en baby oppe i det hele.... Men vil jo gjerne ha søsken til han da. 2 år aldersforskjell synes jeg er minimum, men vi er jo alle forskjellige. Poenget mitt er vel å si at dette kan ta tid.... så er det det å ta sin egen alder i betraktning også.
nica1 Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Hei! Vi skal igang igjen nå i september, men kjenner jeg også gruer meg. Jeg har tenkt på å bli gravid igjen lenge men bare utsatt det fordi jeg ikke orker påkjenningen om det går eller ikke. Men no hopper vi bare i det. Ønsker jo ett til barn, så vi får se hva som skjer:) Men bare det å skal ringe til Haugesund og avtale time og prate med de har jo jeg utsatt kjempe lenge, har ikke snakket med de enda. Men skal gjøre det 4 aug, da er de tilbake fra ferien:) Herligt å få tømmet seg! Folk som ikke har vært gjennom det forstår det ikke helt, de sier det er jo bare å ringe og ta det fra der. Men ikke alltid så enkelt!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Vi fikk ei jente i mai 08. Hadde egentlig bestemt meg for at jeg aldri skulle gjennom IVF igjen pga bivirkninger og så et tøft svangerskap. MEN plutselig en dag var jeg veldig klar for nye forsøk. Vi skal ringe inn mens etter sommerstegningen nå og grugleder meg til å starte på igjen. Vi har planer om at vi max skal ha de 3 forsøkene vi får offentlig, samt evt frys da. Går ikke det så vurderer vi om vi skal adoptere. Håper jo selvfølgelig at vi skal lykkes på 1 forsøk, men er jo fullstendig klar over at det fort kan bli flere forsøk, MEN som sagt max de vi får gjennom det offentlige.
Nea og juniors mamma Skrevet 3. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2009 Ja, det er søren meg ikke lett dette. Har et vennepar som akkurat har ett negativt forsøk bak seg og jeg satt forleden å motiverte dem for det kommende. Samtidig tenkte jeg at jeg ikke misunnte dem og fortrengte bevist at vi muligens ville være i samme sko om ikke mange mnd. Godt vi har "hverandre" som forstår hva som foregår inni vårt skjøre indre
Karishma Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Hei dere, jeg ser at flere gruer seg, har dere fått med dere at Riksen faktisk har et opplegg som består av mye mindre hormoner? Jeg kom med på dette opplegget ved en tilfeldighet, fordi det var sommer og jeg var litt sent ute. Forrige gang, som var første IVF-forsøk, var helt vanvittig og jeg gruet meg helt enormt til å prøve igjen. Men denne runden var så mild, null nesespray og kun en uke med sprøyter før egguttak. Kan virkelig anbefales! Mindre bivirkninger, stabilt humør og... jeg ble gravid! Nå gruer jeg meg ikke til nesten gang, det er helt sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå