Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Hjelp ... hva kan dette være?? Dette har vart en stund ...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Slik har jeg det også i perioder...merkelige greier og lurer på hva det kan komme av?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 har hørt at det kan ha noe med at leveren ikke skiller ut stoffene effektivt nok eller noe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Eller at noen av blodcellene er så små at de lettere flyter ut i vevet. Kanskje en ide å gå til legen å ta en blodprøve. Som oftest er det ikke farlig, men det kan jo og være symptom på andre ting som er lurt å få sjekket opp.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 har vært hos legen ,men han sikka bare på blåmerkene jeg hadde .. till og med et stort i ansiktet.. så sa han : Det er mest sannsynelig at det er leveren som ikke er hel ok ... Thats it !! Spurte hva jeg kunne gjøre med det , men fikk til svar at det ikke var noe man kunne gjøre med dette.. jeg har en gammel lege som skulle pensjonert seg for lenge siden Men han har selv sagt han bare er på jobb for å kose seg og få tida til å gå Så skal skifte han ut !!!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 kan være symptom på blodkreft. lite sannsynlig egentlig, men kanskje verdt å sjekke opp hvis du i tillegg er mye slapp og trøtt?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 det har jeg faktisk vært mye i det siste ... mye slapp og trøtt...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 som sagt, sikkert svært usannsynlig, men kanskje verdt en sjekk likevel.
Gjest Tale30 Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Var det du som skrev et innlegg om dette tidligere? Hvis ikke så er det en til her som har hatt liknende problem for ikke lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Nei , det var ikke meg. Håper hun som skrev tidligere leser dette , kanskje hun har fått undersøkt litt mer?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 men du burde seriøst bytte lege.... lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #12 Skrevet 19. juli 2009 Kan være blodet som ikke levrer seg, nesten som hos blødre. Kan være veldig farlig hvis man slår seg, feks et dunk i magen. Dette skal tas på alvor av lege.
Groosalugg Skrevet 19. juli 2009 #13 Skrevet 19. juli 2009 Har du tatt noen medisiner i det siste da? Går du på noe medikament? Prednisolon kan gi slike blåflekker blant annet.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 Gå til en annen lege! Det kan være flere ting som er nevnt over her, men hos lege får du endelig svar. Fastlegen hadde jeg bedt dra dit pepperen gror. Uansett ikke noe greit å sitte å lese om alle diagnosene det kan være, hadde blitt gal jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #15 Skrevet 19. juli 2009 jo ikke lett dette , men holder ikke på å bli gal,for jeg vet jo at det er et eller annet .... føler det bare .. så jeg er forbredt på d verste .... skal ringe legen i morgen
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #16 Skrevet 19. juli 2009 Jeg regner med at dette ikke gjelder deg, HI, men en alkis jeg kjente hadde slike flekker over alt pga at leveren ikke funka. Som flere over sier kan det komme av leverproblemer. Skriv gjerne inn om du finner ut mer. Krysser fingrene for at det ikke er alvorlig!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #17 Skrevet 19. juli 2009 Bruker du noen type medisin? Mange medisiner som kan lage blåmerker, f.eks ibux, brexidol, naproksen og blodfortynnende medisiner.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 nei ... bruker ikke slike medesiner.... Ringte legen min i dag , men han har ferie .... kommer ikke tilbake før om en mnd.. så jeg fikk ikke time nå..... trist jeg må vente såå lenge
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Men kjære vene......ring legevakt eller noe da!!! herregud.... du sitter da vel ikke hjemme "venter" på å bli alvorlig syk..... det finnes andre alternativer enn fastlegen. Hjelpes hvor tafatt går det ann å bli???????? Seriøst??????
Gjest Tale30 Skrevet 20. juli 2009 #20 Skrevet 20. juli 2009 Alle fastleger skal ha vikar. Hvis hele kontoret er stengt og du fikk telefonsvarer bruker de å opplyse om hvem som er vikarer på telefonsvareren. Dersom du snakket med et sentralbord, skulle de ha informert deg om vikar. Ring tilbake i morgen.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #21 Skrevet 20. juli 2009 Det trenger overhodet ikke å være alvorlig sykdom, men KAN være symptom på forskjellige typer kreft eller AIDS. Få det sjekket ut av noen som har peiling! Bytt fastlege ved å gå til www.nav.no. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #22 Skrevet 21. juli 2009 takk for svar jenter :/ HAr spurt resepsjonsdama ang vikar , men det hadde dem ikke . Spurte også om jeg kunne ta kontakt med legevakta ,men fikk til svar om at det kun gjøres ved akutte alvorlige tilfeller.... så hadde jeg gått med dette en liten stund til ,kunne jeg vel vente noen uker til det var det jeg fikk beskjed om .....
Gjest Tale30 Skrevet 21. juli 2009 #23 Skrevet 21. juli 2009 Da skal du ringe til kommunen din og spørre hvem som har ansvar for fastlegeordningen. Alle fastleger skal ha vikar. Jeg har erfaring med at mange resepsjonsdamer på legekontorer ikke er helt i vater. Og hva vet hun om at store blåmerker som kommer fra ingenting ikke er akutt (iike at jeg tror det altså, men jeg har ikke medisinsk kompetanse). Viser det seg at din fastlege faktisk ikke har ordnet med vikar, så hadde jeg tatt det videre, og definitivt byttet lege. Viser det seg at det finns en vikar ville jeg ha klaget på denne damen som skal informere pasientene om hva som skjer. Jeg skulle til lege med datteren min for ikke så lenge tilbake, og fikk oppgitt vikar for min lege. Jeg ringte til legekontoret som var vikarierende, og fikk snakke med en slik resepsjonist. Hun spurte om det var akutt, og jeg sa at det ikke akkurat var akutt, men at det var hudforandringer hos jenta mi som helsestasjonen hadde anbefalt meg å se på. Hun sa at det da kunne vente til min fastlege var tilbake. Jeg sa bare at jeg aldri hadde hørt om at man som pasient skulle få dårligere tilbud når fastlegen var på ferie, og at jeg måtte ringe til kommunen for å høre videre om dette. Da fikk jeg time med en gang.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #24 Skrevet 21. juli 2009 Dra til legevakten og få det undersøkt skikkelig!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #25 Skrevet 21. juli 2009 Det er riktig at man ikke skal ringe legevakten annet enn ved akutt sykdom, men i ditt tilfelle ville jeg faktisk ringt legevakten og fortalt hvordan det var jeg. Si at du har prøvd å få time hos fastlegen din, men han holder sommerstengt i fire uker uten vikar så du har ikke noe annet sted å henvende deg... De er faktisk nødt til å hjelpe, og de vil garantert gå videre med saken, for legevakten har ikke kapasitet til å ta alle pasientene som skulle vært hos fastlegen sin, så noe kommer til å skje. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå