Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- jeg trodde det var mest brukt som guttenavn?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har kunnet truffet en jente med det navnet. Men jeg synes det er fælt uansett.

Skrevet

Synes det er veldig maskulint, jeg. Og Lucas er jo veldig populært.. Blir liksom som Thea og Theo, Thea er på navnetopp og da "lager" man en gutteversjon av navnet også. Kjekt å ha :-)

Skrevet

Trodde også det var et guttenavn! Forbinder det med Susann Vegas sang "My name is Luka" som handler om en liten gutt... Uansett, navnet lyder maskulint, og jeg synes det var et merkelig navnevalg til en jente - ikke pent!

Skrevet

Det er tydeligvis brukt til både jente og gutt, men jeg synes det lyder veldig guttete.. Og i disse Lucas-dager tenker jeg umiddelbart gutt.

Skrevet

Litt maskulint, men samtidig søtt :)

Annonse

Skrevet

Trodde også det var guttenavn... Uansett liker jeg det ikke!

Skrevet

Hm, trodde Susanne Vegas sang handlet om en jente som het Luca, jeg, men mulig jeg tar feil.

Luca er litt feminint for gutt og maskulint for jente, etter min mening. Oppfatter det mest som guttenavn, siden jeg kjenner en italiensk mann ved det navnet.

Gjest Antarctica
Skrevet

Fæle greier, nærmest et hundenavn uansett kjønn...

Skrevet

Sangen handler om en liten gutt ja :-)

"Luka was a boy I used to see in my old neighborhood, although it's not necessarily about him. It is his name, I did get his character, but this is not really the situation that he was in, and actually it could be about almost anybody who has been abused in some way."

In concert: London School of Economics, England, October 24, 1985 (http://rustedpipe.vega.net/luka.htm)

Skrevet

Jeg synes det er rart. Luca er guttenavn i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...