Gå til innhold

Hets av røykere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette meiner eg fortjenar å få eit eige innlegg!

Akkurat kjenner eg det og, derfor håpar eg at folk tenke seg om før dei skriv fleire vonde ord til oss...

Godt sagt JRRR!!

"Jeg har lest en god del av innleggene her og må si at det er utrolig provoserende og trist å lese alle som rakker ned på de som ikke klarer å slutte... Jeg tror de fleste er enig med at røyking og svangerskap ikke hører sammen. Istedenfor å hetse og kalle røykere for ditt og datt, kom med noe konstruktivt og oppmuntrende. Det gjør bare vondt verre for oss som virkelig ønsker å slutte at det blir så mye hetsing."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg!!

Har et barn på sart 3 år, og under det svangerskapet klarte jeg å "slutte" da jeg var rundt 16 uker på vei, men da lovte jeg meg selv at jeg kunne få tillate meg selv å ta 1 røyk hver lørdag, og kose meg med den... det er selvfølgelig ikke bra å røyke, men det var min måte å klare og "holde" meg på, og det at jeg koste meg med den, var i grunn ikke sant, jeg slet med dårlig samvittighet for hveren røyk jeg tok, og det var egentlig helt forferdelig, men det var det jeg klarte å holde meg til, og må si at jeg synes egentlig jeg var ganske flink...

Nå er jeg gravid i uke 15, og synes det er helt forferdelig tungt å klare d samme... sliter hver dag med å kun holde meg til mellom 3 og 5 røyk!!

Røyker som oftest i smug, og føler egentlig at jeg "lurer meg selv" hele tiden...

Ikke-røykere bør ikke kommentere røykedebatten!!! Dere har ingen peilig på hva det vil si å slutte dersom dere aldri har vært avhengi...

Alle vet i 2009 at røyking skader både deg selv og barnet ditt, og dermed må alle røykere få ta sluttingen i sitt eget tempo.. ikke alle er like sterke, og ikke alle har samme vilje, likt som ikke alle har samme mening som meg...

Om noen "gneger" til meg om røykinga mi, ender det med at jeg får mer dårlig samvittighet, ergo røyker jeg nesten mer for å trøste meg selv... synes alle må få ta kampen i sitt eget tempo, og heller få litt skryt innimellom for at de faktisk klarer og trappe ned, for de som klarer det!!!!:)

PS: er IKKE for røyking i svangerskap, og det er egentlig det styggeste jeg ser, men la enhver passe på seg selv...!!!

Skrevet

Er så enig, så enig! Synes det er skikkelig fælt at det er sånn for tida! Akkurat som om det ikke er vanskelig nok fra før! En får jo høre alt fra at en er barnemishandler til at en burde tatt abort... Sykt!!

• 2 uker senere...
Skrevet

ja helt sykt av dem folka......!! de er fordømmende og det blir feil.!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...