mammsien Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Siden jeg vet at ikke alle gidder å lese lange innlegg legger jeg inn to klipp fra Youtube her på toppen som kanskje kan hjelpe på motivasjonen til enkelte... Om det som vises i klippenen er sant eller ikke vet jeg ikke, men det kan jo være en tankevekker... http://www.youtube.com/watch?v=OYGDz4T88Io Vel, da har jeg tatt min siste røyk... Jeg er gravid i uke 18, har vært på ultralyd denne uken og fått bekreftet at barnet er helt friskt og at det blir en liten gutt som kommer til oss i desember. Jeg har forsøkt å slutte frem til nå med "brå stopp", nedtrapping og alt annet, jeg innrømmer at jeg har funnet unnskyldninger for min egen del til å ta en røyk fordi det har skjedd så mye etter at jeg ble gravid at jeg ikke taklet å slutte likevel. Men jeg vet at fra og med NÅ kommer jeg ikke til å røyke. Jeg slutter for barnet sin del, men faktisk slutter jeg mest for min egen del denne gangen.. Egoistisk kanskje, men når det er det som må til så er det det. Resultatet blir det samme for oss begge. Jeg slutter fordi jeg ønsker å ha best mulig utgangspunkt for min egen helse, jeg er redd for kols, kreft, røykebein ol alle disse skumle sykdommene som henges på "røyke knaggen". Så kommer den langsiktige tanken inn, da har jeg mulighet til å være hos sønnen min når han trenger meg videre i livet, når jeg blir gammel og grå ønsker jeg å være her for ham fremdeles. Jeg har lest en god del av innleggene her og må si at det er utrolig provoserende og trist å lese alle som rakker ned på de som ikke klarer å slutte... Jeg tror de fleste er enig med at røyking og svangerskap ikke hører sammen. Istedenfor å hetse og kalle røykere for ditt og datt, kom med noe konstruktivt og oppmuntrende. Det gjør bare vondt verre for oss som virkelig ønsker å slutte at det blir så mye hetsing. Lykke til alle sammen, håper vi finner metoden som passer hver enkelt til å komme ut av klørene på Kong Nikotin!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Gratulerer med røykestopp og baby i magen
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Så bra om du klarer å slutte.. ..å gratulerer med lillegutt i magen!!! Er HELT enig med deg i hvert-et ord du skriver i dette innlegget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå