Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første mann er snart fem år. Før henne hadde jeg lange syklusser på ca. 40-50 dager, sånn etter husken. Når jeg fikk mensen tilbake etter et halvt år, hadde jeg mensen konstant fra mai til september. Så ble det slutt. Begynte å prøve igjen når frøkna var halvannet år, ca. Tok det litt "casual" de første årene, hadde mensen kanskje hver tredje måned og regnet med at alt var i orden. Så ble jeg syk og fikk i den forbindelse en ultralyd av mine eggstokker ol.l og de fant ikke noe galt eller uregelmessigheter ( dette var i julen 2006 ).

Etter det har jeg hatt sporadisk mens sånn litt innimellom, til jeg dro til min lege sommeren i fjor. Hun kunne fortelle meg at jeg var heldig som hadde få fordi da hadde jeg minimal sjangs for å få brystkreft i hvertfall, heldige meg ( Legen hadde nettopp blitt diagnosert med nettopp brystkreft ). Hun gir meg likevel en henvisning videre for utredning og litt starthjelp som hun kaller det. Har man vært gravid, kan man alltids bli det igjen som hun sa..

Så jeg sendte inn rekvisisjonen og fikk time åtte måneder senere, nå i august. Jeg har nå ikke hatt mensen siden desember 2008. Så det er ståa akkurat nå..

Jeg har vært her noen ganger tidligere, men har tatt pauser som nå siden timen til gyno har vært så langt frem i tid, så alt er satt på vent til det... men likevel må jeg få spørre om hva dere gjør i forbinnelse med samleie osv..

Blir dere liggende i senga litt etterpå, med bena høyt osv? : P

Er det noen gode tips dere har i forhold til å øke sannsynligheten for å bli gravid? Gjerne alle små detaljer...

Vet dere om ting som sykdom spiller inn på om kroppen er klar til å bli gravid? ( Jeg har galle og nyrestein som skal opereres bort i oktober, hvis jeg ikke blir gravid før dette.., altså ikke noe som er akutt/plager meg/ er farlig)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...