Gå til innhold

Mine to..... lang

♥Kristoffer&Harald♥

Anbefalte innlegg

Har lest en del av fødselshistorier her inne nå og velger så å legge ut mine! Jeg har da to gutter med 6 års mellom rom!

Fødsel 1!

Termin ble satt til 13.desember men alle trodde jeg kom til å gå over tiden for jeg var så liten! Etter å ha vært inn og ut av sykehuset og fått beskjed om å være senge liggende fram til uke 36 så begynte jeg å bli lei når jeg nærmet meg termin dato! Natt til fredag den 13 desember så våknet jeg rundt halv 2 hvor jeg ikke kjente beina mine... en utrolig ekel følelse..... Og etter en liten stund så kom følelsen tilbake og jeg fikk kommet meg ned for å gå på do, noe man følte man gjorde ørten ganger under et svangerskaps. men denne gangen så måtte jeg stoppe på vei ned for jeg fikk en rie! Kjente den jo godt igjen siden jeg hadde hatt den mange ganger før. Kom meg enderlig ned på do og like føre jeg skulle på do så fikk jeg en til rie... skjønte da at dette ikke var noe falsk denne gangen! Fikk gått på do og så vekket mamma da jeg oppdaget at jeg blødde osv. Ringte så føden mens mamma hadde et lite panikk anfall for hun fikk brått angst for å være med. De på føden spurte hvor lang tid det var mellom riene og jeg svarte at jeg hadde en rett føre jeg ringte de og så ble jeg stille. Jordmor spurte forsiktig, har du en nå? Ja svarer jeg da... Hun ber meg da komme inn med en gang. Vi kjører av gårde tar ca 15-20 min å komme seg til SØF, og vi var der inne ca kl 3 og halv 4 ble jeg lagt inn på et føde rom og åpningen var på 3-4 cm.... Jeg fikk petedin og fikk slappet av mellom riene som kom tett.... Mamma var forsatt nervøs og pratet og pratet... Halv 6 så hadde jeg 10 cm åpning men vannet var ikke gått så de tok det. Etter at de tok vannet gikk alt veldig fort.... 40 min seinere var han ute.

Med nr 2 var det forsatt mye ut og inn av sykehuset. Og legene sa at jeg aldri kom til å gå til termin, de sa også at han kom ut føre nyttår. Stålsatte meg på det men tok en dag av gangen! Den 19 desember så var jeg på kino med mann min og så på mav manus da jeg mitt under filmen fikk rier... De kom regelmessige men jeg fikk ikke tatt tiden da jeg ikke hadde noen klokke inne på kinoen. Mann min spurte meg om alt var bra og om vi skulle gå. Men sta og egen som jeg er så svarer jeg kjekt: Ikke pokker jeg skal se ferdig filmen! Og så sant sier så så jeg ferdig filmen og vi dro hjem etterpå. begynte da å ta tiden! Og de kom med 3 min mellomrom. Vi ringte sykehuset og dro inn! Ble sjekket og satt på ctg. 2-3 cm åpning og 3 min mellom riene. De var ikke så sterke men jeg var i tidlig fødsel.... om det skjedde noe i løpet av natten var ho ikke sikker på men det var nok ikke så langt unna.

Vi lå der da og riene tok seg litt opp og etter 4 timer så dabbet de av... kl 6 så fikk vi dra hjem etter å ha vært på sykehuset fra kl var 1... trøtte og slitne så sovnet vi og brukte lørdagen på å bare slappe av... Jeg sendte gubben ut for å kjøpe bamse og siste rest vi trengte til babyen... mens han var ute så satte det i gang på nytt og vi dro en gang til inn på sykehuset... Etter å ha vært der inne så mange ganger så var vi blitt kjent med fjese på noen av de som jobbet der og de spøkte litt med oss.... og godt er det. Men denne gangen så var riene der men de var ikke effektive. Åpningen var forsatt 2-3 cm så vi fikk dra hjem! Søndag satt vi bare hjemme og pratet og slappet av så mye som mulig... Natt til mandag så våknet jeg i 4 tiden at trusa var vårt... jeg våknet av at jeg nøss så jeg tenkte det var derfor... sto opp, gikk på do og skiftet... men i det jeg kom tilbake til senga så var den trusa våt også! Skiftet da på nytt og tok på et bind og la meg... sove skulle jeg... hadde jo ikke noen rier eller noe så jeg tenkte ikke så mye over det... I ti tiden dagen etter så sier jeg til mann min: Jeg tror vannet gikk i natt. han svarer kjekt... bør du ikke være sikker på det da? Ringte sykehuset for å høre med de om hva jeg skulle gjøre og ho sa at vi kunne komme inn når det passet for oss. Eldste mann ble levert hos mormor til hans store glede og vi dro på nytt til sykehuset... Jo de bekreftet at vannet var gått og jeg ble lagt inn! Fikk så beskjed om at jeg måtte ha antibiotika pga fare for infeksjon osv. Jeg travet ganger og trapper på sykehuset for å sette i gang noe... Men ingen ting... Gubben dro hjem for så å gjøre klart til hjemme. Han fikk hjelp av svigers til å sette sammen og flytte på seng osv... Han sov ikke mye den natten og det var mange følelser som gikk igjennom hode på han! Tirsdag den 23 desember så ble jeg satt igang halv 9 på marran og det funket raskt... når kl var halv 3 så hadde jeg fått epedural og jeg spør jordmor pent om når ho skulle hjem... ho svarte at de hadde vaktskifte mellom 3 og halv 4 og jeg sier da klart i fra at ho ikke får gå føre denne babyen er ute... 10 over halv 3 setter de på dryppe igjen og 8 min på 3 var han ute.... Han kom 1 mnd føre termin og de løp avgårde med han da han hadde litt problemer med å puste på egenhand. i 1 time var han inne på nyfødt føre han kom tilbake til meg....

Jeg har fått klar beskjed om at hvis jeg skal ha flere barn så vil de at det skal stå i journalen min at jeg har fare for prematur barn... dette for at de skal være klar over slike ting.. hehe Men alt gikk bra og de er begge to vakre gutter som kommer til å smelte mange jentehjerter når tiden kommer for det

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140393667-mine-to-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...