ble_mamma_6august 09 Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Til dere som mener dere er på overtid, så begynne jo ikke overtid før 2 uker etter termindato. ikke dagen etter termindato, som mange her tror. Fant denne siden jeg: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Pa-overtid/Nar-er-jeg-pa-overtid/ visste ikke dette selv før jeg leste det
Lykke X 4 Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Det er helt riktig, og det er jeg fullstendig klar over. Men så skal jo etterhvert overtidsregelen på 14 dager forhåpentlig bort snart. Fordi det viser seg at risikoen for dødfødsler og fødselsskader øker dramatisk etter 41 uker. Det er stort sett bare her til lands den regelen fremdeles finnes. Andre land har tatt til fornuft og endret dette.
Uro4 Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Håper jeg slipper å gå 14 dager over termin... Er 7 dager over nå..og venter og venter... Er redd noe skal skje som Musipusi sier over her...
meg & to små vampyrer Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Fullt klar over at man rent teknisk ikke er overtidig før etter man er to uker over termindagen. Allikevel er man over termin når man er over termin. Og jeg kommer nok til å refere til det som over termin eller over tiden om/når den tid kommer. Fordi akkurat det er det jo, over termindato altså. Selv om det ikke er over den perioden på 4 uker man i utvidet form kan kalle termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå