Gå til innhold

Ang. slimproppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vårt tredje barn - er i 38+3 idag. De to første fødslene så jeg aldri noe til slimproppen - første fødsel startet med at vannet gikk, nr to startet med rier. Men idag kom det som må ha vært slimproppen. Kjente meg plutselig ett skritt nærmere fødsel :-) Det var masse blod i slimproppen - skal visstnok være ett tegn på modning/åpning??? I løpet av dagen har det flere ganger kommet slim med litt blod i. Håper dette er normalt - at proppen kan "komme i flere omganger"??? Noen som vet? Har ikke rier - bare masse vonde kynnere. Kjenner meg merkbart mer sliten og kastet opp idag - det har jeg ikke gjort på lenge. Kan jo håpe fødselen er igang snart! Men er ikke lei enda - så det er bare å vente og se :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står det i min bok:

Du kan være et stykke unna fødsel om slimpropp er uten blod,men kommer det blod i utfloden så står det:

Hvis utfloden er blodblandet, betyr det at livmorhalsen holder på å åpne seg. Hvis blødningen er kraftigere - som menstruasjon eller mer - kan den komme fra morkaken.Da skal du straks ringe sykehuset.En slik blødning kan komme uten forutgående rier.

Så jeg vil tippe du er ganske så nær fødsel da...at det er mulig.Nå ser jeg jo at det er en stund siden du skrev melding,kanskje du allerede er på sykehuset, hva vet jeg.

Men er det blod i utfloden og du fortsatt er hjemme og ser dette så ville jeg nok ringt føden nå.

Håper å høre fra deg om det skjedde noe el ikke,lykke til :-)

Skrevet

Slimproppen min gikk på onsdag og det var blod i den, men var til skjekk i dag og var ingen åpning enda... Så selv om det er blod i den trenger det ikke bety at man er begynt å åpne seg...

Skrevet

Er også 3. gangsfødende. Hadde blodslim i tre døgn, for over 2 uker siden. Nå er jeg 2 dager over terminen. Mitt råd er: Smør deg med tålmodighet, og vær klar over at nummer tre kan være en luring. Dvs. at du tror fødselen starter snart, kan ha rier...før det så stopper opp. Sånn har jeg hatt det de siste ukene. Var for øvrig moden hadde åpning og trengte iflg. jordmor bare rier, for over to uker siden......

Skrevet

Takk for svar :-) Har fortsatt utflod med blod - men ikke noe mer. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, musipusi. Har hatt vonde kynnere, maserier - og nå dette slimet... Men vet nr tre kan være en luring ;-) Er ikke lei enda - og det er nesten to uker til termin - så jeg er absolutt innstilt på at dette kan ta tid! Var innom føden på tirsdag. Hadde kjent utrolig lite liv i tre døgn og begynte å bli skikkelig bekymra, heldigvis: alt var vel. Men legen sa at mange ganger kom det inn kvinner som var bekymret over lite liv noen dager - og kort tid etter kom de tilbake for å føde. Natta etter sov jeg nesten ikke - hadde maserier, mensmurring - helt til det stoppa opp på morgenen... Og så denne slimproppen... Men det er bare å være tålmodig :-) Lykke til videre, jenter! ...nå må det vel snart starte ordentlig hos deg, musipusi? Må være grenser for "luring"!!!

Skrevet

baby-klar :-) :

Har hørt at det er forskjell på blod i slimproppp og masse blod som i menstruasjon da.

Sier jo at det kan være og at det bare sto at var det kraftig med blod som i mens el mer skulle man kontakte sykehus for da kunne det komme fra livmor.For da kunne det bety at den var i ferd med å åpne seg.Men da skulle det være KRAFTI MED BLOD som i mens eller mer.

Men da har du jo iallefall sjekket og er på den sikre siden ikke sant :-)

Lykke til alle som er sååå nær ved å kanskje føde snart.

Gleder meg til kommer dit selv..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...