Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som spiser bringebærbladkapsler eller drikker bringebærbladte? Lurte på å begynne med det nå en uke før termin for å se om det kan gi litt fortgang på fødselen....

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte 1 1/2 uke før termin m kapsler..drakk bringebærte til store gullmedalje ved forrige svangerskap og gikk to uker over tida, så DET hjalp ikke stort akkurat he,he. Nå 4 dager til termin og ikke antydning til fødsel på gang...

men gir meg ikke og nå prøver jeg kapsler da litt mer konsentrert..ingen vitenskapelig bevis, men skader ikke å prøve..har hørt skal bidra til lettere fødsel..og DET hadde jeg sist gang iallfall (hvis en kan si lett fødsel...grmf). Fortalte det til jordmora mi og hun lo litt og sa ikke hadde altfor mye tro på det, men sa ikke var farlig..men velger likevel å holde meg til bare kapsler og ikke te i tillegg..

Lykke til (",)

Skrevet

spiser kapsler, hjelper ikke noe her :)

Skrevet

Jeg er på besøk fra DiB og ja, jeg drakk teen før jeg fødte for fire år siden og jeg drakk den for kort tid siden da lillegutt ble født.

Begynte på den en uke før termin med jenta og fødte to dager etter. Nå begynte jeg på den 10 dager før termin og fødte 18 timer etter å ha "styrta" to store krus. Sammenheng? Aner ikke! Men jeg skulle hvertfall ha prøvd det! Og det skal sies at siste fødsel ble superlett og tok bare 50 min!

Skrevet

Eeeeeøh! Jeg skal moderere meg litt og trekker tilbake "superlett fødsel". Men den var ikke ille da!!!!

Skrevet

Jeg begynte med kapsler denne uken. Er 35 + 1, så det blir spennende å se om de har noe effekt etterhvert =)

Skrevet

Damer, bringebærblad setter ikke igang fødsler, det fører heller ikke til tidligere fødsler. Det styrker livmor slik at det kan gi en lettere fødsel, og kan forhindre at man revner. Å begynne en uke før termin er mest sannsynlig litt i seneste laget. Virker som det er veldig mange som misforstår hvilken funksjon bringebærblader skal ha. Dere kan lese info om bringebærblader her:

http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm

Skrevet

Det er jeg forsåvidt enig i. På helsekosten ble jeg likevel anbefalt å ikke begyne før nærmere terminen da det KUNNE hjelpe på når fødselen skulle starte. Antakelig ville jeg vel født da uansett, men teen ble nå drukket og føselen var grei. Tror nok mest at kynnere i søkk og kav hele svangerskapet gjorde fødselen kjapp jeg da...

Men bringebærbladte og kapsler skader hvertfall ikke..:o)

Skrevet

Musipusi.

Når er det anbefalt begynne da?

Skrevet

jeg snakket med jordmor om dette og hun anbefalte ikke før uke 36.

Skrevet

Jeg begynte denne uken, er (ifølge Bim) i uke 35.

Har merket kynnere/nedpress bittelitt oftere kanskje, men aner ikke om det har noe sammenheng eller om det hadde kommet uansett ettersom det jo begynner å nærme seg. Men jeg tar det i den tro at livmoren styrkes og det kanskje bidrar til mer effektive rier under fødselen.

Skrevet

Helsekostforretninger...200 kr for 100 tabletter, skal ta 3 om dagen (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...