Springbaby2012 Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Har tenkt å introdusere flaske til sønnen min snart, en jeg trenger noen råd om hvordan.. Har en plan om å kanskje få pumpet litt ekstra også slik at vi kan ha i fryseren.. Hvordan skal jeg gå fram ift pumping? Hvor mye? Ofte? Kommer pumpingen til å øke melkeproduksjonen slik at jeg plutselig får alt for mye melk? Håper noen kan dele erfaringer med meg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Jeg pleide å pumpe meg hver morgen, ca en halvtime etter første amming den dagen. Dette fordi da er puppene ofte gode og fulle etter natten, og man kan dermed få ut en god del. Hvor lenge man må sitte og hvor mye man får ut, vil nok variere veldig fra person til person, samt hva slags pumpe du har. Én daglig pumping vil ikke øke produksjonen, så det kan du ta helt med ro=) Ang introduksjon av flaske, er det bare å prøve seg litt fram. Vi begynte med en kveldsflaske med utpumpet mm da hun var ca 1 mnd gammel, og det eneste rådet man pleier å få når det gjelder dette, er igrunn at amminga må være godt etablert før man begynner...Lykke til=)
Studine mevik Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Har ingen tips i forhold til pumping, men flaske gikk veldig greit for oss. Den korte tiden jeg ammet, så ammet jeg stort sett med skjold. Men tipset mitt er å legge flaska helt inntil puppen(med puppen ute) slik at han blir liggende omtrent på samme måte som når han får pupp. Må bare passe på at flasketuten er full av melk sånn at han ikke får i seg mer luft enn nødvendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå