Gå til innhold

hvordan få slutt på amming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har en liten sønn på 10 månder, hn drikker bryst ca 3-4 ganger om dagn og 3 ganger ca om natta. det virker vel mye men han drikker i kun 5 minutter hver gang,nesten.

men nå vil jg slutte med ammingen og vet ikke hvordan dette skal gå, trenger masse ideer. takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det lureste vil nok være å trappe ned gradvis over lengre tid. Fjern ett måltid om gangen, til du for eksempel bare ammer om kvelden. Da får melkemengden reduseres og du slipper å få så mye spreng.

Nattammingen kan du kanskje trenge litt hjelp til? Enten at mannen din tar et par netter der du sover på et annet rom, eller kanskje du har foreldre som kan hjelpe deg? (mamma og pappa hjalp meg, det var supert!)

Så gjelder det å være bestemt på at det ikke ammes til andre tidspunkt enn det du har bestemt, at det ikke nytter å mase seg til pupp. Det var i alle fall slik vi gjorde det. For hun var 14-15 mnd, og veldig masete etter puppen.

Jeg ammet ca en mnd bare på kvelden. Etter hvert ammet jeg annet hvert bryst annen hver dag, og til slutt så bare sluttet jeg. Det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd! (du trenger naturligvis ikke bruke så lang tid, jeg gjorde det mest fordi jeg ikke hadde lyst til å slutte helt enda...)

Det er litt info om dette på ammehjelpen.no, du kan jo se der om du får noen tips:)

Lykke til!

Skrevet

Hadde prøvd å slutte med nattserveringen først jeg.... La far ta saken!

Vi skal trappe ned til en om dagen nå og jeg forsvinner ut av huset ved legging slik at jeg ikke er "tilgjengelig".

Det var litt "mas" midt på dagen noen dager etter at vi sluttet da, men hun ga opp etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...