Gå til innhold

Tran til flaksebabyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å finne ut hvor mye tran gutten vår skal ha når han får mme. Det eneste jeg finner er hvor mye de skal ha når de ammes. Og noen steder står det at de ikke trenger tran når de får mme fordi alt de trenger er i mme-pulveret. Leste på flaskeposten at de skulle ha tran eller d-vitamindråper selv om de fikk mme, men kunne ikke se at det stod noe om hvor mye.

Får ikke tak i hs pga av ferien. Hva har dere fått beskjed om fra hs?

Hvordan gir dere babyene tran? Kan de får vanlig tran som vi selv tar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på hs sa de at babyer som får mme skal få tran. Det er så lite omega3 i mme og ingen d-vit så vidt jeg forsod, så det er bare å gi. I starten skal de ha 2,5 ml tran, så gradvis øke til 5 ml frem til 6mnd alder. Vi testet ut hvor mye 2,5 ml var ved å kjøpe en sprøye på apotetket. På våres teskjeer tilsvarte det en full teskje.

Skrevet

Kan det blandes i melka eller må det gis utenom?

Skrevet

De fraråder å gi det i melken, da det kan gi en spesiell smak som kan føre til at barnet ditt ikke vil ha melk:/ Ville gitt det med sprøyte eller evt. helt litt tran i flasketutten og gitt den.

Vi heller bare 5 dråper d-vitamin i melka, for den er uten smak.

Skrevet

vi bruker sprøyte(uten spiss,ja;)), og sprøyter den inn i munnviken samtidig som han drikker fra flaske. går kjempebra:) Vi prøvde først å ha den i melka, men det endte opp som kommentaren over her, at gutten ikke ville spise. Så det beste er nok å gi den utenom.

Skrevet

Håper å få i han tran og ikke d-vitamindråper siden det finnes andre bra ting i tranen som han også har godt av.

Får vel prøve meg litt fram og se hva som funker av metoder for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...