Gå til innhold

ops, har kansje gjort noe domt? hva synest dere?

Anbefalte innlegg

vi bor i en ny boligblokk og har en nabo i etasjen over oss som har trommer. ofte om kvelden sitter han og spiller på desse trommene. noen ganger hører vi det tydelig andre ganger litt svakere. helde denne uken har vi hørt han spille fra ca 21.30- 01.30. midt i leggetiden og vi hører trommeslagene best på soverommet våres.

så igår tidlig på morgenkvisten 5-5.30 tiden våker jeg og sambo av at han spiller. jeg blir da utrulig irritert. spes fordi jeg har det med å være gretten på den tiden, og at dette var det siste vi låg å nesten ikke fikk sove av kvelden før.

snakker med sambo om at vi burde si ifra på en måte. flere av naboene har sagt ifra før, men det virker som om han "glemmer" det.

vi vart enige om at jeg skulle skrive et brev, om at vis det ikke blir slutt på og han følger husreglene så går vi til styret med klage. men uten å skrive under.

d gjorde jeg og leverte i postkassa hans.

nå idag kom broren hans som også bor i blokken, og spurte sambo om han hadde skrevet brevet:s og at de vil prøve og finne ut hvem det er slik de kan prate skikkelig om dette.

jeg er helt nervøs jeg:s sambo sier vi gjorde det rette, ga hn en liten advarsel. men jeg tenker: tenk om de prøver å finne det ut og tar helt av da? om de finner ut at det var jeg som skrev det:s

angrer på at irritasjonen min styrte hele greien og at jeg gjorde dette.

(å legge med at der vi bodde før var det bråk og mye støy over oss hver dag og ingen tok hensyn så jeg ble utrulig utslitt av, har på en måte angst for at dette skal skje igjen)

Fortsetter under...

Etter hva du skriver så har du vel ingenting å bekymre deg for i en konfrontasjon med vedkommende? Du sier jo selv at du henviste til ordensregelene i boligblokken og trommespill etter kl 24.00 er definitivt et brudd på disse. I tillegg regner jeg med at du også viste til at dette ikke var den første klagen han hadde mottatt. Din klage er mao. helt legitim og vil helt sikkert få gehør i styret.

Jeg kan ikke se at det skulle være noe problem med å snakke med han? I følge deg så ville broren finne ut hvem som hadde skrevet slik at: "de kan prate skikkelig om dette". Dette høres jo ut som om han vil ha en dilalog, ikke en trussel slik du fremstiller det. Så hvis ditt brev bare inneholdt en konstruktiv klage og ikke en trussel, så har du (etter hva du selv har skrevet) ingen grunn til å være nervøs for at det skal "ta helt av".

Til slutt vil jeg legge til at det virker litt merkelig at du er så redd for at de skal finne ut at det var du som skrev brevet. Hvis det har vært så ille som du har beskrevet, så er det jo helt riktig å si i fra. Men sånn som du fremstiller det så virker det jo nesten som du har truet ham.

har ikke truet han på noen måte, bare minnet han på husreglene, og at han vil få klage inn til styret om dette fortsetter.

men jeg er en person som er redd for konfrontasjoner og komplikter, det er det verste jeg vet. mye av det kommer av barndommen min da jeg ble mishandlet i hver eneste konfrontasjon av far min.

men det er over nå og jeg vet jeg ikke skal tenke på det nå, men jeg inrømmer jeg blir Nervøs..

Det er tydelig at du selv vet at du har en irrasjonell frykt for konfrontasjoner pga ting som har skjedde i barndommmen. Enten må du manne deg opp til å overvinne denne frykten eller så må du sørge for at du minimerer sjansen for å komme opp i en slik situasjon. Ved å skrive dette brevet gikk du med viten og vilje inn for nettopp en slik konfrontasjon.

Enkleste løsning: Si at det var samboeren som skrev brevet og la han stå for snakkingen. Og i fremtiden bør du kanskje telle til ti før du skriver et anonymt brev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...