Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i København, og på det sykehuset jeg skal føde må alle som har født før og som har ukompliserte fødsler hjem etter 4-6 timer. Jeg vet at det er mange som gjerne vil hjem fort, og kanskje vil jeg det også, hvem vet, men jeg ville gjerne ha hatt et valg! Og kanskje bare blitt én natt for å bli litt kjent med den nye babyen og slappe av litt etter fødselen....

Orker ikke helt å tenke på å dra hjem mens man fremdeles fossblør og må bruke de lekre sykehusbindene/bleiene! Har heldigvis en fantastisk mann som selvfølgelig kommer til å hjelpe til med alt, men allikevel - jeg misunner dere som kan bli i opp til to døgn etter fødselen!

Eller planlegger de fleste som har født før å dra hjem nesten med én gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojda..så kjipt hvis du faktisk kanskje ønsker å være lenger.Kunne vært fint å hatt valget,er enig i den.

Jeg er dessverre førstegangs,men tror jeg gleder meg mer til å komme hjem enn å være på sykehuset...det bare kjennes sånn ut...er jo ikke sikkert.Men har det på følelsen da jeg syns det er godt å komme hjem i stille og rolige omgivelser og har ei JM i nærheten som er super hvis jeg lurer på noe.

Tror jeg kommer til å slappe av bedre hjemme..har også en fantastisk mann som jeg vet kommer til å hjelpe til....skal bli fint uansett....så får se hvor lenge man tilbringer på sykehuset....man vet aldri..:-)

Skrevet

Om jeg er i fin form vil jeg hjem så fort som mulig ja. men jeg er andregangs og bor 10 minutters gange fra sykehuset.

Ta med i betraktningen at det bare er 3 og 4mannsrom her og at juli er høysesong på føden her da:)

Som førstegangs ville jeg bli en stund.

Skrevet

Jeg bor i England og på det sykehuset jeg skal føde på så sender de også hjem flergangsfødende etter ca 6 timer. Førstegangsfødende får valget om de vil dra hjem eller være over natta.

Dette er min første og jeg tror nok at jeg kommer til å velge å være der til neste dag. Men det kommer vel litt an på hvordan jeg har det der og da, samt om jeg får enerom eller ikke. Vet ikke helt om jeg orker ligge natta over på 6-mannsrom

Skrevet

Glad det er litt andre regler her da. Har født på gjøvik 2 ganger og blir nesten holdt igjen etter 4 dager på barsel ("du kan godt være her til i morgen"), nå venter vi nr 3 bare 13 mnd etter nr 2 så nå tror jeg at jeg blir der en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...