Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Nå lurer jeg på om noen har et tips for å få smokken inn. Vi har kjøpt fem forskjellige typer til nå, prøvd både latex og silikon, men hun vil ikke ha. Hun er 1 mnd gammel. Far har prøvd, jeg har prøvd, samt onkel og tante, når hun har vært i halvsøvne, mett, sulten, urolig, rolig...men hun vil ikke. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å tilby henne smokk i det hele tatt, men hun har en utrolig sugetrang. Hun kan sutte på puppen i over to timer i strekk, bare med litt rape- og stellepauser, av og til begynner hun sånn på natten. Det fører til oppkast, opp til et par ganger i døgnet. Hun legger veldig bra på seg (over 1,3 kg på tre uker), så hun mangler ikke mat, for å si det sånn. Problemet er heller at hun får i seg for mye. Gir jeg henne ikke puppen, blir hun rett og slett krakilsk. Noen råd? Det MÅ jo være sånn at smokken kan erstatte puppen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Har du prøvd med malt på smokken? Da smaker den jo lit bedre--
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2009 Malt? Sikkert dumt spørsmål, men hva er det? Hvor får jeg tak i det?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Malt er ernæringstilskudd- en mørk, flytende masse som smaker søtt. Den anbefales som tilskudd om man har dårlig mage, og for spedbarn som får mme feks. Har mye B-vitaminer i seg. Du får kjøpt det i dagligvaren, som regel sammen med annet kosttilskudd, på glass. Snuppa mi får bare morsmelk, men hender jeg blander malt i ei melkeflaske hvis det er lenge siden hun har bæsja, og jeg smurte på smokken i starten når vi introduserte den. Smaker søtt og godt for dem:)
Underveis --> Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Her tok ikke Lillemann smokken før han var 2 1/2 mnd gammel, og det var egentlig bare flaks at jeg gadd å prøve enda en gang. Han hadde da nemlig begynt å sutte veldig på hendene sine, og jeg begynte å bytte ut hendene med en smokk (vanlig avent 0-6 mnd silikon) etter at han faktisk hadde vist interesse ved ett tilfelle. Til alt overmål tok han smokken, men det var altså ikke før han viste interesse for å sutte på andre ting enn puppen. Jeg forsøkte også virkelig alle typer smokker, men han brakk seg regelrett av de. Mitt "hotteste" tips er å forsøke å bytte ut puppen med smokken, selv om det ikke fungerte her. Det skal sies at jeg ikke dyttet inn smokken, men la den rett innenfor leppene (hva heter det? vennlig, men bestemt?) slik at han kunne ta sugetak om han ville, men uten reell tvang. Jeg holdt på slik i noen dager før han virkelig fikk fart på det. Jeg tror nok ikke det er noen regel at de automatisk tar smokken, og her virket det altså helt håpløst. Lillemann var akkurat slik som din høres ut, med stort sugebehov og som førte til for mye mat til tider. Håper du får det til, for her var det virkelig HERLIG da han tok smokken. Nå sovner han ofte av seg selv, noe som var utenkelig tidligere.
lillemirakel!! Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 skriver under på malt evt nypeekstrakt( fås i samme hylla) på smokken. nype ekstrakt er proppet ful av c-vitaminer og kjempegodt:-) mens tassen sutter på smokken kan mor lage seg deeeeilig nypete:-)
Lykkepålandet Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Min gutt nektet smokk. Prøvde alle som finnes,holdt på i nesten 3 mnd. Men så kom jeg over en smokk som heter Trøst. Siden har han brukt denne. Selges på noen apotek, men jeg kjøpte den over nettet. Google Trøst smokk eller søk på ak.grieg Den er verdt å prøve, er annerledes enn de andre smokkene. Ble redningen vår. Gutten ble en helt annen etter han fikk den smokken.
eplepeple Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Har samme problem her. Hun har kjempe suttetrang. Sutter på hendene så hun er helt desperat. Har prøvd alt av sutter, men hun bare spytter den ut igjen...håpløst. Håper hun er en av de som tar etterhvert. Hun er 2 mndr nå. Synes ikke at barn bør ha sutt for enhver pris, men når behovet er der så hadde det vært godt for barnet. Skal prøve "Trøst". Det er vel den eneste som ikke er prøvd he he
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Jenta mi er 6 mnd og hun har også alltid nektet smokk. Prøvde mange forskjellige. Men hun fant ut av at hun heller ville sutte på totten. Så det har hun gjort siden.. hehe
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2009 Så mange fine tips...og godt at det er flere som opplever det samme. Jeg blir litt fortvila. Egentlig ikke verdens største problem, men hun spiser så mye at hun kaster opp.. Jeg bestilte Trøst i dag! Her skal alle midler prøves
Blixen*** Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 Snuppa mi var fire mnd når hun begynte å ta smukk. Da jeg kjøpte de store smukkene gikk det greit. Rart, synd jeg ikke prøvde de før.
wirre;o) Skrevet 19. juli 2009 #12 Skrevet 19. juli 2009 http://www.akgrieg.no/ kjløp en slik smokk. eneste som mine to ville ta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå