majamor med nr 3 i magen:-) Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hvor lenge ble dere på sykehuset etter sist fødsel?:-) For dere som dro tidlig hjem,var det for at dere følt dere presset til det av helsepersonellet eller etter eget ønske?
skorpionfruen Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Jeg greide ikke være der mer enn 1,5 døgn. Var 30 varmegrader ute, og air condition på rommene var fraværende for å si det sånn. Vi lå 3 personer på hvert rom ( noe som er helt uvanlig på denne fødestua i nord, mange som hadde termin akkurat da) og det var folk ut og inn hele tia. Jeg sov ikke ett minutt grunnet varmen. Over madrassene er det plast t og jeg følte jeg sklei rundt i svetten på dette. Fikk dra hjem dagen etter og da var det å sette seg svalt og deilig hjemme og jeg fikk sove... var fantastisk. Måtte komme tilbake etter to dager for kontroll på baby. Vet det er mange som har termin denne gangen også så jeg ser det an.
majamor med nr 3 i magen:-) Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2009 Mange som har termin samtidig her også så håper jeg får mulighet til å dra hjem tidlig.Mange på samme rommet,kanskje andre kolikkunger og varmt sommervær er ikke noe jeg har spesielt lyst til.Når har du termin?
skorpionfruen Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 30 august og det virker som halve byen har termin fra uka før til uka etter. Spennende å se om det blir plass til alle
majamor med nr 3 i magen:-) Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2009 Hvilket sykehus skal du på?
koala Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Jeg har vært heldig tidligere og kommet mellom rushene Første gang fikk vi familierom og pappan var med, reiste hjem etter 2 døgn mest fordi han ble rastløs (var i romjulen) andre gang bestemte jeg meg for å bli sålenge jeg kunne, hadde enerom og ble 3,5 døgn. Det var deilig å kunne slappe av når jeg ville, ha litt besøk når jeg følte for det, slippe å tenke på matlaging og praktiske ting. Denne gang tror jeg vil ta samme valg. De to andre små klarer seg fint sammen med Pappa hjemme og jeg får ro til å bli kjent med nurket uten å tenke på at de andre blir for sjalu osv. Håper på enerom nå også men det er jo ikke sikkert.
Dikigoros_Høygravid Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Jeg er førstegangs og skal føde på Riksen. Der har vi tilbud om 4 dager, så jeg kommer til å benytte meg av det. Trenger å lære mest mulig:-)
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Med første ble jeg i 11 dager pga infeksjon hos meg, holdt på å bli gal! Hadde enerom, men allikevel ikke kjekt å bli sååååååååå lenge Med nr 2 hadde jeg keisersnitt og de sa at jeg måtte bli i 4-5 døgn. Følte vel at jeg trengte såpass tid på å komme meg, men etter 1 døgn på 3mannsrom holdt jeg på å klikke! Etter 2 døgn sa jeg at jeg MÅTTE hjem, men det villle de ikke så jeg var så heldig å få komme på pasienthotellet pluss at jeg fikk smertelindring mens jeg var der (ikke vanlig). Det var helt suverent! Ble liggende i totalt 4 døgn.
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Sist fødsel var jeg på sykehuset i tre døgn,det var pga at melka kom litt sent igang.Men da reiste jeg hjem fordi jeg ville det,var lei av å være der. For her kan man være ei uka etter vanlig fødsel og 10 dager etter ks
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Var bare mulig å være 2 dager for førstegangs der jeg fødte sist. Så da dro vi hjem etter to dager og opp igjen for føllings prøve dagen etter. Ganske mye styr uten bil da.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 jeg fødte natt til fredag, og dro hjem på mandag.kunne dratt på søndag, men snuppa måtte få lysbehandling;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå