Lille_bie Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Er på ferie med mann og barn og mine foreldre i Spania. Trorjeg har fått soppinfeksjon. Har aldri hatt dette før. Plagsom! Det klør og er ekkelt. Har liten lyst til å prøve å forklare dette til dårlig engesktalende folk på et apotek. Har også liten lyst til å dra på legevakta..... Noen med noen tips/råd...... Jeg begynner å bli desperat. Se bare på når jeg sitter og skriver. Dette holder meg våken... I tillegg har jeg fått forkjølelsessår på leppa... Ja jommen koser jeg meg på ferie..... Håper noen har noen råd som hjelper meg. Hadde vært veldig takknemmelig!
NormaJean Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Bare gå på apoteket og spør etter canesten.... Er reseptfritt og er veldig sikker på at det heter canesten i spania også (eller noe som ligner) Virkestoffet er uansett klotrimazol, skriv dette på en lapp og vis til apotekeren så får du krem og evt vaginal tabletter hvis du trenger dette. Skriv feks: Canesten/klotrimazol 1% linimenta/salva Da skjønner de nok hva du trenger og du må ikke forklare på engelsk:)
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Tips! Hold deg helt unna sukker, det får sopp til å vokse. Siden du og har fått munnsår, kan det tyde på at kroppen er litt nede immunmessig. Spis sunt, dropp sukker. Et ganske kontroversielt råd er å bade i klor.Mat er medisin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå