Gå til innhold

Noen som er som meg her?

Anbefalte innlegg

Jeg er totalt sjokoladeavhengig. Etter fødsel har det bare blitt værre. Hvis jeg ikke får min daglige dose, og små påfyll utover dagen blir jeg så trøtt, uopplagt, sur og uttafor. Jeg må spise i smug, for det er jo helt sykt med disse mengdene hver dag. Har gått OPP i vekt etter fødsel, og jeg var ikke liten fra før. :-( Hvordan skal jeg bryte dette mønsteret? Er slitsomme dager med 3-åring og baby på snart 4 mnd. Sover lite og da trenger jeg sjokoladen enda mer. Tør ikke vise meg naken for mannen min lenger... :-( Er psykolog utveien?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140389253-noen-som-er-som-meg-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er å få i deg nok fett iløpet av dagen og ev. gå over til sukkerfri sjokolade (sjokoladene fra "sukkerfritt" finnes blandt annet på rema 1000). Jeg begynte på lavkarbo og mistet lysten på sjokolade...tro det eller ei. Jeg ELSKER sjokolade, men når jeg får i meg nok fett iløpet av dagen så frister det ikke lenger.

Får nok i meg fett om dagen. Her er det et avhengighetsspørsmål, og jeg klarer ikke bryte det. Har prøvd og blir helt rar, føler meg småsjuk og veldig uopplagt. Det kan ikke være verre å slutte og røyke. Har nettopp måkt innpå to 80 g sjokolader. Dårlig samvittighet, småkvalm, blir bare feitere og feitere. .-(

• 1 måned senere...

Jeg har vært sukkeravhengig i mange år, og har til tider spist sinnssykt mye sjokolade. I sommer gikk jeg over på lavkarbo - kosthold. Ikke noe radikalt, jeg spiser for eksempel fortsatt frukt og vanlig yoghurt med sukker når jeg ikke får tak i annet, drikker også litt alkohol i ny og ne. Men jeg har sluttet med snop, kaker og nesten alle andre ting med tilsatt hvitt sukker i. Første uke var ganske hard, men suget forsvant fort. Nå etter åtte uker er suget så og si helt borte, får et lite blaff i ny og ne, men da klarer jeg meg faktisk med en yoghurt eller en søt frukt. På lørdagen hender det at jeg sniker meg en seigemann eller to av juniors lørdagsgodt. Men jeg stopper der. Før spiste jeg snop til jeg holdt på å spy. Jeg er blitt 10 kg lettere på like mange uker, og føler meg også mye lettere i kroppen og mindre oppblåst. Så hvis du orker å kanskje kan du begynn med å droppe en ting om gangen, og jobbe deg gradvis mot et bedre kosthold.

den dagen jeg sluttet å drikke pepsi max var det også over og ut med sjokolade....MÅTTE ha begge deler hver dag..og MASSE....¨når pepsien var vekk..så hadde jeg ikke lyst på sjokolade engang....sært...men sånn er det for meg..n¨å er det 3 månender siden jeg har spist sjokolade eller drukket pepsi.....og det plager meg ikke i det hele..og jeg tror INGEN i verden , aller minst meg selv trodde jeg skulle klare å kutte ut sjokolade..jeg var sjokoman!!

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...