Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Trenger litt råd her... Holder på å pusse opp kjelleren som kommer til å bli en 1-roms leilighet/hybel, og holder nå på å bestemme oss for kjøkkeninnredning. Har valget mlm flg: - Kjempestilig kjøkkeninnredning m/ integrert benkekjøleskap uten frys - Ikke fullt så stilig innredning m benkekjøleskap (ikke integrert) m/ liten frys inni (frysen i benkekjøleskapet kan kanskje romme en pose rundstykker o.l. ) Vi bor 15 min m/ buss utenfor Bergen sentrum, egentlig ganske sentralt- men nærbutikken som lå 50 m unna ble nedlagt i fjor... Man må derfor enten gå nedover bakkene til neste butikk (tar ca 8-10 min ned, litt tyngre opp igjen hvis man ikke tar buss) eller handle på andre butikker i nærområdet eller i sentrum... Kan evn gå for den kjempestilige innredningen og kjøpe integrert fryseskap (med en annen skapfront) som kan stå som skjenk/tv-skap i "stuen" (må da ha hvitt skap m/benkeplate oppå for å få det til å se ut som en skjenk)- det er åpen stue/kjøkken/soverom-løsning.
Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. juli 2009 Er VELDIG takknemlig for innspill- må bestemme meg fortløpende!!! :-) Hybelen er vel i utgangspunktet ment for studenter, men er jo åpen for "alle"...
Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2009 Takk :-) Ville du evn vært villig til å betale mer for en hybel m/ frys?
Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2009 push push trenger svar fort!
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Har leid hybel uten frys før, og det gikk helt greit, men krevde litt mer planlegging. Ingen mulighet for at de evt kan låne litt plass i din utebod eller noe sånt til en frys?
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Jeg ville leid uten. Jeg har selv en 50 liter eller så som jeg kunne satt et eller annet annet sted i leilgheten, den passer feks INNI et kjøkkenskap. Kanskje det kunne vært et alternativ for dere også forresten? Kjøp en sånn minifrys som dere setter inn et eller annet sted i leiligheten det ER plass?!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Hadde aldri leid en hybel uten fryser. Mennesker som leier hybler er vel ikke akkurat de med mest penger, og det kan da være en ideel mulighet til å spare mye om de får handle varer på tilbud og så kaste det i fryseren.
HTC Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Ville gått for denne løsningen: "Kan evn gå for den kjempestilige innredningen og kjøpe integrert fryseskap (med en annen skapfront) som kan stå som skjenk/tv-skap i "stuen" (må da ha hvitt skap m/benkeplate oppå for å få det til å se ut som en skjenk)- det er åpen stue/kjøkken/soverom-løsning." Så liten frys at du kun får plass til en pose rundstykker er nesten meningsløst. Frysefunksjon ville jeg synes var viktig. Alltid kjekt å ha litt kjøttdeg, kyllingfillet, frossenpizza, hvitløksbaugetter, isterninger osv. Prøv og leie ut uten førs,t og tilby den siste løsningen som en mulighet i annonsen, om leietaker ønsker dette.
Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. juli 2009 Tillab: Hvilken frys snakker du om? Hvor får man tak i en slik og hvor stor er den? Du snakker ikke om benkefryseskap sant- men en som er mindre og kan brukes inni et helt vanlig kjøkkenskap??
landhockeymom Skrevet 17. juli 2009 #11 Skrevet 17. juli 2009 hvis du ikke sier noe som helst om en fryser, er det meget stor sannsynlighet for at leitakeren aldri tenker over at den ikke er der
Ettervinterkommervår Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2009 He he, det er mulig ;-) Skal i hvert fall ikke reklamere for at vi ikke har frys!!
mamman til to gutter Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 Min første hybel delte jeg med 3andre jenter. Vi hadde et lite kjøleskap med en bitteliten fryser. Ettersom jeg ikke var vant til å handle inn mat til meg selv, så var jeg heller ikke klar over hvor mye jeg egentlig ønsket meg en fryser:-) Den neste hybelen jeg bodde på hadde kombikjøle/fryseskap og da skjønte jeg hvor lurt det egnetlig var og etter det hadde jeg aldri leid en hybel uten fryser. Så lenge hybelen er ganske sentralt, så tror jeg ikke det er så viktig at det er en kjempestilig kjøkkeninnredning, så jeg ville ikke brydd meg om at det ikke blir det fineste kjøkkeninnredning.
Ettervinterkommervår Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 18. juli 2009 Hybelen ligger i underetasjen i huset vårt, så at kjøkkeninnredningen er fin betyr ganske mye mht verdiøkning + at vi bruker mye penger på dette og ønsker et kjøkken vi evn kan bruke selv når vi skal innvie hybelen i vårt eget hus senere.. Jeg er derfor VELDIG fristet til å gå for den peneste innredningen og droppe frys... Skulle gjerne hatt svar fra deg "tillab"?
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #16 Skrevet 18. juli 2009 Her ja, nei jeg gjør ikke det. Jeg vet ikke hvor den er kjøpt, jeg har arvet den etter oldemor når hun døde. Den er nok en 7-8 år gammel nå. Det er en helt vanlig liten fryser, med en hylle i modten, dør i front. Den er ca 45 cm bred og tilsvarende høy, litt dypere, kanskje 60 inkl elementene bak. Altså får man jo plass til den mange steder. Skal kikke litt på nett om jeg ser en sånn jeg. Gi meg 20 min;)
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #17 Skrevet 18. juli 2009 Her er det en sånn, omtrent i allefall. http://www.elprice.no/hvitevarer/fryseskap/whirlpool-fryseskap-55cm-afg065&shopby=1082;3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå