Gå til innhold

sikkert litt dumt spørsmål men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er møkklei disse menssmertene som har holdt det gående i hele dag (siden i natt) , og lurer på om jeg kan ta paraset(begynner å bli skikkelig vondt)? Men hvis dette er begynnelsen på noe fødsel, vil jeg ikke stoppe den på noen måte (termin i mårra) så noen som vet om det stopper opp da eller....?

Håper på at disse fører til noe godt....men magen er ikke hard når jeg har de....men med en gang jeg reiser meg og gjør noe blir d verre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt både og når det gjelder å ta slikt dersom man egentlig er igang...

tenker selv at det er jo litt dumt å ta dersom det tar seg opp, at paraceten da vil hemme følelsen v at nå skjer det, slik at man da ikke egentlig "vet" hvor langt man er kommet i prosessen...

ville ringt til ditt fødested og hørt hva de sier for sikkerhetsskyld siden det er endel om og men rundt det...

Skrevet

Nei, paracet kan jo ikke stoppe rier.

Jeg fikk beskjed om å ta to paracet da jeg hadde mine første rier.

Skrevet

Paracet er greit, men pass på å ikke overstige døgndosen :)

Skrevet

var slik det begynte på meg.. ringte til føden å måtte komme til kontroll... fikk besjed om at eg kunne ta paracet før eg kom inn. (men tok di ikke) hadde da 3 cm opning når vi kom inn. 5 timer etter va ungen ute..

Skrevet

Tok 2 stk....ble litt bedre! Typisk at di bare fordufter nå tenker jeg!! Får godte meg med litt lakris :-) Har ikke hatt så sterke mensensmerter tidligere så ble litt stressa her...

Skrevet

Neida, er det rier, så forsvinner de ikke. Da blir de sterkere;) Det er garantert ikke farlig når flere ulike fødeavdelinger anbefaler det i de første stadiene av fødselen.

Skrevet

Hei jeg har også hørt at paracet ikke er farlig.Men ang rier slenger jeg det inn her også,som jeg skrev et annet sted her.

Hei...

Tenkte jeg bare skulle skrive det som står i boken jeg har her:

Fødselsrier forsvinner ikke om du står oppreist- blir snarere kraftigere.

Oppfattes helt forskjellig fra kvinne til kvine.Noen har mest vondt i ryggen, mens andre kun kjenner rier i magen eller at de er "overalt".

Det karakteristiske er at rier føles fra hoftehøyde og nedover. De kommer ikke helt plutselig, men begynner svakt og øker for så å avta igjen. I pausene er man så fullstendig fri for smerter.

Hvor vonde de er kan heller ikke beskrives.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...