Gå til innhold

Gravid etter MA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sluttet å blø for noen dager siden etter medisinsk abort.. Var 11+4 uker på vei da jeg fikk beskjed om at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8. Har veldig lyst å bli gravid snart, og lurer på om vi bare skal sette igang.. Gyn sa vi burde vente til etter 1 mens, men da jeg var på etterkontroll på poliklinikken sa legen at alt så fint ut og at vi bare kunne prøve med en gang. Blir rådvill av dette.. Vet ikke om vi klarer å vente! Samtidig føler jeg alle rundt meg er gravide, og det gjør vondt å tenke på at jeg skulle vært 14 uker nå.. Noen andre som har blitt gravide før de har fått mensen etter MA? Og som det har gått bra med?

Jeg tenker at så lenge alt så bra ut, og alt var kommet ut så kan det ikke være større sjanse for at det går galt neste gang..

Fortsetter under...

Jeg blødde bare litt etter utskrapningen, blødde veldig før og det var bare fostersekken igjen da jeg kom til legen. Fire dager etter utskarapning sluttet jeg helt å blø. To dager etter det hoppet vi i høyet for å trøste oss selv. Og nå to uker senere enn det igjen har jeg masse tegn på graviditet og en positiv gravidtest. Jeg er kjempeglad for at det gikk så fort å bli gravid igjen, og det kjennes denne gangen ikke som den graviditeten der jeg mistet, men som min første graviditet da jeg fikk beholde mitt lille vidunder. Så jeg krysser fingrene og mener man ikke har noe å tape på å prøve igjen fort hvis man er klar for det selv. Mister jeg igjen, prøver jeg igjen så fort jeg har legens velsignelse, og det fikk jeg fra den dagen jeg sluttet å blø.

Fikk beskjed om å vente 14 dager etter utskrapning før vi hadde sex, dette pga infeksjonsfaren. Det var 14 laaange dager å vente, for alt jeg ville var å bli gravid igjen.

Ble ikke gravid igjen med en gang, det tok 3 mnd fra utskrapning til ny spire satt.

Spurte overlegen om det var større sjanse for at jeg mistet enda en gang, siden jeg allerede hadde mistet en gang, men det var det ikke..

Lykke til videre og håper ny spire sitter snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...