Gå til innhold

Når man får høre på Ul at lårbeinet til barnet er bittelitt for kort,kan det bety at barnet vil bli litt kortvokst??? Var i Trondheim og sjekket barnet igjen onsdagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sa ikke hvor kort lårbeinet var,bare at det var bittelitt for kort..Ikke bekymringsverdig kort heldigvis,ikke sånn at det ble en dverg,bare at det er en liten tanke kort..

Og fingrene var litt korte også,og så så det ut som at pekefingrene var litt skjeve..Uff..Tenker på det at tenk om han arver sin største søsters sykdom! Det er misstanke om at jeg også har det genet,men at jeg ikke er syk(altså bare har selve genet i kroppen)!

Jeg var ganske liten som nyfødt,bare ca 2600 gram og så tror jeg at jeg var enten 46 cm eller 47..Tror det var 46 cm moren min sa..

Nå er jeg ca 150 høy.Pekefingrene mine er skjeve.

Eldstesøsteren har en sjelden stoffskiftesykdom,små føtter(det har jeg også,jeg har 35 fot,men kan ikke bruke str 35 i sko,for har litt for bred fot,så må derfor bruke 38),men har ikke så veldig skjeve pekefingre hun da..

Heldigvis så det ut til at barnet har en normal størrelse på føttene sine! Og hjertet ser fint ut! Min eldste datter har en trang hjerteklaff..Så tror ihvertfall ikke barnet blir så sykt som henne..

hun er også tilbakestående,men det kan være pga feil medisinering som baby(fikk ikke medisinen presis,dessuten var det vanskelig å finne rett dose).Og hun søsteren var ikke så liten som meg da hun ble født,2930 gram og 48 cm..

Håper ihvertfall at hun i Trondheim så feil,selv om jeg syns jeg så skjeve pekefingre selv!

Men er litt redd for at det er dette som gjorde at nakkefolden var litt tykk,3,5 mm (tror jeg det var den var..)..Og arvelige sykdommer vises ikke på fostervannsprøven!

Heldigvis var alt annet bra:).Men må nok tilbake til Trondheim igjen 13 august for å sjekke veksten! Dessverre..Trodde dette var den siste gangen vi..

Fortsetter under...

Skrevet

Uff, har fulgt med på noen av innleggene dine og forstår at dette ikke har vært et bekymringsløst svangerskap. Har ikke svar på spørsmålet ditt, men ønsker deg lykke til videre fram mot fødselen.

Skrevet

Hei der Tanita! Dette var jo ikke gode nyheter for dere,det skjønner jeg veldig godt!!!

Men så er det dette med å prøve å ikke ta sorgene på forskudd...ikke enkelt for man bekymrer seg jo for det meste når man er gravid :(

Hva med de andre barna dine,har de arvet den sykdommen du har?

Vi har også fått beskjed om at lillegutt har korte lårbein,men han har også korte overarmsbein. Pluss at det er konstantert kromosomfeil hos han,så det blir jo langtifra det samme. Men jeg har jo også fulgt litt av historien din her inne da dere tok fostervannsprøve osv...men husker ikke alle detaljer,siden vi har hatt så mye å forholde oss til selv. Ja det er blitt noen turer til trondheim. har hatt både Salvesen og Aurora. Sist hadde vi ei svensk dame som også var veldiig flink og behagelig å snakke med. Vil gjerne skrive mer med deg og skriv gjerne litt om de andre barna dine også i forhold til denne arvelige sykdommen.

Lykke til så lenge!!!

Skrevet

Hei:).Jeg har ikke bekymret meg i det hele tatt i dette svangerskapet ETTER at vi fikk resultatet på fostervannsprøven!

Men fikk komme til Trondheim onsdagen kun for å få oppfølgning,og det var jeg jo glad for!

Jeg skrev jo det i innlegget mitt at den eldste datteren min er syk! Vet ikke om jeg har samme sykdom som henne,har ikke fått svar på den blodprøven enda! Men det er noe legene tror da,selv om det ikke er konstatert!

jeg sa til sambo etter Ul`en at så lenge hodet til barnet er bra (At det ikke er noen hodeskadet/at han ikke er tilbakestående) så får det ikke hjelpe om han har min sykdom! Og det var han enig i! Jeg tror ihvertfall ikke at han blir like syk som eldstesøsteren sin,for hjertet hans var fint,og hennes ene hjerteklaff er for trang! Og føttene hans så normal ut i størrelse! Mens hun (og jeg) har ganske liten fot! Mine føtter og fingre sluttet og vokse da jeg var ca 10 år!

Min eldste datter er 10 år nå,men hun har mye kortere føtter (jeg mener ikke hele foten altså,men der skoene er om dere skjønner) enn meg!

Hun har lavt stoffskifte,mens jeg når det er noe med stoffskiftet mitt så er det høyt! Så er forskjell! Jeg har ikke hatt høyt stoffskifte siden jeg ble gravid med min yngste datter som nå er 3 1/2 år! Jeg kuttet ut medisinen da,for legen sa hun yngste datteren min kunne bli tilbakestående vis jeg gikk på medisin i svangerskapet! Heldigvis har jeg ikke hatt noe tilbakefall etter det!

Ingen av de andre barna mine er syke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...