Gå til innhold

Permisjonsslutt og puppe-elskende snuppe....What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med gode erfaringer og tips?! :)

Om nøyaktig 1 mnd er permisjonen min slutt. Da skal pappan regjere i heimen noen mnd.

Det er bare ett problem, det er puppen.

Snuppa hadde en lang periode som hun ikke ville ha noe særlig pupp på dagen, men etter noen uker med sol og varme, var plutselig puppen SÅ stas igjen!

Nå får hun pupp 2-3 ganger i det tidsrommet som jeg kommer til å være borte. Flaske har hun begynt å ta nå i det siste, men er ikke overbegeistret og det er ingen store mengder hun får i seg. Nå vet jeg ikke hvor mye hun får i seg fra puppen heller da, men på dagen er det nok mest kos innbiller jeg meg.

Men hun får ikke sove i sengen sin, uten pupp. Og det er litt kjedelig om pappan blir nødt til å trille tur 3 ganger om dagen i 3 mnd...

Bør jeg avvenne henne med denne dag-puppen, eller skal vi bare la det stå til når den dagen kommer og permisjonen er slutt? Satse på at hun tar flaske eller slår seg til ro med at puppen ER borte på dagen? Eller er det dumt?

Har aldri vært borte fra henne en hel dag før, men 4 timer har gått veldig fint.

Hva har dere andre gjort? Gode tips og råd tas i mot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEIhei...

Jeg har samme problemet. Starter å jobbe på mandag og pappa skal være hjemme i 6 uker. Gutten elsker mm. Har pappa mulighet til å komme på jobb med henne..du har jo rett på ammepause.

Jeg kommer til å pumpe meg slik at far kan gi hvis det blir krise. Mange sier det ikke blir så ille hvis ikke mamma er til stede. Da tenker ikke ungen så mye på pupp, hvis han får nok annen mat da. Vet ikke hvor gamel hun er og hvor ofte du ammer. Kan jo amme mer på kveldene da. Slik at hun fortsatt får sine kosestunder og kanskje hun fort venner seg til at det blir mer pupp på ettermiddagen istedet for på dagen....

Jeg har heller ikke vært borte fra snuppen mer enn ca 4 timer, gruer meg sååå til å jobbe.

Lykke til..:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...