Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Fra man begynner på hormonbehandling og til man blir bekreftet gravid-ikke gravid..? Har et vennepar som nå skal igjennom dette pga at hun har endometriose, og tenker litt på hva det er de skal igjennom.. Hun opererte en cyste fra eggstokken før jul. Starter snart med en nesespray nå.. Som gjør at hun på en måte kommer i overgangsalderen. Vil gjerne høre noens historier/erfaringer.
timjo Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Hei hei, Siden jeg selv nylig har vært igjennom dette og selv har hatt endometriose så kan jeg i allefall si litt om hvordan jeg opplevde det. Mine erfaringer er fra Riksen, det kan jo variere litt fra sted til sted. Jeg startet på nesespray 28 mai og gikk først på det i to uker før jeg startet med sprøyter 12. juni - da gikk jeg på både spray og sprøyter til 23 juni (hvis jeg hukser riktig....). Jeg merket veldig lite på humøret og det fungerte faktisk bra til tross for at jeg har litt angst for sprøyter. Men mannen min satt de hver kveld før leggetid så det gikk bra. 22. juni var jeg på ul og fikk da beskjed om at uttak ble torsdag 25 juni og innsetting lørdag 27. juni. Under uttaket får man en bedøvelse som føles som rus, det er ingen spesielt god opplevelse, men demper smertene litt i allefall. Innsetting gjør ikke vondt i hele tatt... 9. juli skulle jeg egentlig vært på sykehuset for å ta blodprøve, men siden jeg var på ferie ble det 13 juli i stedenfor. Da tok jeg blodprøve før 9.30 og kunne ringe etter 13.30 samme dag for å få beskjed. Det er jo endel pes med medisiner osv.... selv har jeg hatt flere venninner som har gått igjennom dette før meg og det har hjulpet meg utrolig mye. Det er mye som er nytt og ikke så lett alltid. Men med både gode venner som støtter og en positiv innstilling til å få det til så har det funket for oss og vi føler oss veldig heldige (så langt i allefall!). Håper det går bra for vennene dine også!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 Takk for svar! Ja, vi krysser fingrene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå