Eleisen Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Hei Er det noen her som har bestemmt seg for å bli gravide og som nå jobber for å få kroppen i best mulig stand til å bære ett barn. Planlegger vår andre barn i bwegynnelsen av neste år. Kunne tenkt meg noen å jobbe sammen med å få kroppen i stand. Er det noen der ute
nicki82 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg er absolutt med på den!! Trener alene på studio, så ikke alltid like enkelt å få motivasjon til det(slik som idag). Hva trener du da?
lundis Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg dropper pillen fra mandag av, så da er vi også snart i gang med prøvingen! Jeg har også tenkt en del på å prøve å komme i bedre form til jeg blir gravid. Spise sunnere, trene.. Kjempebra med inspirasjon fra andre som vil det samme som meg! Hvordan er tilstanden deres nå, da?
*smula* Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Vi starter prøving i midten av august. Har ikke gått på p-piller siden oktober, fordi kroppen min normalt sett har brukt lang tid på å stabilisere seg etter p-pillene. Men nå har jeg hatt jevne sykluser i 6 mnd, og tror det er det viktigste for min kropp. Skal melde meg inn på treningssenteret som to venninner trener på, når vi kommer hjem fra ferie, nå blir det mest gåturer med 2-åringen i vogna.
♥Axinija♥ Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Ironisk at denne tråden ble startet den dagen jeg var så dum å gå på vekta.....har hatt en uheldig vektøkning det siste halvåret (mistenker at det skyldes mye trøstespising pga frustrasjon over å ikke "få det til")... Fra å være forholdsvis tynn til å bli små-lubben, det er ikke noe kjekt! :/ Er det noen som vil avsløre vekt og høyde?? Jeg er 167cm og veier 67 kg nå....8 kilo tyngre enn på samme tid i fjor!!!! :-o Har begynt å drikke Bamas fruktdrikker (de er jo mildt sagt svindyre!!), og tar en activia hver dag...funker for meg ettersom jeg alltid har hatt treg mage! Skal også roe ned godtespising og mat sent om kveldene...går mye på jobb, men må vel ta meg en joggetur når jeg har et par fridager!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Hei! Kunne godt tenkt meg å komme i bedre form...men har ein kropp som ikkje spille heilt på lag. Begynte å trene for noen år siden etter beskjed fra fysioterapeut.....4 uker uti treninga (3-4 ganger i uka) så blei eg sjukemeldt. Klarte ikkje lee på meg.. Mistenker fibromyalgi........men orke ikkje setta i gang med no utredning.... Men har aldri vært tynn eller i nærheten av slank. Men e full i muskler så e sterk. Klare likevel å løpe opp trapper uten å dø på toppen..haha! Men!! Det eg egentlig sko skrive her da va at AKTIVIA e proppfull i sukker!!!! Sko prøve det eg og, men kjente jo fort på smaken at dette va jo reine litago yoghurten :-| (yoghurt som barnehagene ikkje like for ungene blir hypre av den...e så mye sukker) Så passe en vekta ville eg unngått den! Finnes mye andre ting som kan spises for å hjelpe magen. 4 korn f.eks. Masse fiber og ikkje sukker. Friske opp med litt frisk frukt på toppen (ja, der e sukker i frukt, men! Det e sunt, naturlig sukker som kroppen vår har lettere for å bryte ned.) Har satt meg godt inn i dette med kothold.......hadde eg bare vært litt flinkere å følge alle gode rådene eg har å komme med...ahemm..!! Så...slenge meg med på "diett" biten eg
Ella-83 Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Jeg tenker også på dette. Etter en kaotisk periode på jobb har treningen sklidd litt ut. Begynte i det små i begynnelsen av mai med en time styrketrening i uka (i sal). Har greid å gå på denne timen hver uke (hard prioritering) og jeg ser klart resultater, så det er tydeligvis ikke mer som skal til! Nå har en venninne som fødte for et par måneder siden begynt å trene igjen, så nå kommer jeg nok til å øke til en til to spinning timer også. Hun er litt inspirasjon for meg. Vi trente mye sammen før og hun greide å fortsette med treningen helt til en måned eller to før termin. Da trappet hun ned til gåturer pga magen kom hele tiden i veien ellers. Hun hadde et problemfritt svangerskap og nå har hun som sagt begynt å trene igjen og hun sier at hun føler seg i like god form som før. Jeg synes hun nesten ser slankere ut nå enn før graviditeten jeg da. Jeg spiser relativt sunt. Får nesten takke sambo for det. Han er hekta på grønnsaker om dagen. Han vil bare ha wok, ovnstekte grønnsaker, fersk suppe osv. til middag hver dag. Jeg er veldig avhengig av proteiner jeg da så jeg hiver inn litt biffkjøtt eller svinefilet i alt, så får han heller ta det ut. Jeg er relativt slank, men en slank kropp er ikke nødvendigvis en sunn kropp jenter! Man kan godt være litt lubben og likevel være kjernesunn. ALLE har godt av trening og sunn mat uansett vekt. :-) Jeg har forresten begynt å ta en multivitamin pille hver dag. Ble anbefalt den på helsekosten. Skulle egentlig bare ha folat, men alt det andre skader jo ikke akkurat det heller. Jeg synes egentlig at den var litt dyr, men ble overbevist av han som jobbet der. Det er mulig at det bare er psykisk, men jeg føler meg faktisk mer opplagt og frisk jeg altså. Vurderer faktisk å ta tran noe slik også.. Synd det smaker så vondt. Tablettene er jo ikke noe bedre. Da går jeg å raper tran hele dagen. Fysj! Det er derfor jeg vegrer meg litt for å begynne med det.
♥Axinija♥ Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 ....nå spiser jeg kun en activia om dagen, et kaloriinntak som ikke er avskrekkende mye! Jeg har en aktiv hverdag, så lenge jeg klarer holde meg unna godteri i hverdagen så ødelegger ikke akkurat den ene activiaen fasongen min... Kunsten er å finne en balanse mellom kaloriinntak og -forbrenning...jeg kan dette i teorien, men er ikke like enkelt i praksis (spesielt rundt TR)! Tar daglig omega3, folat og multivitaminer. Spiser mye frukt og grønt...jeg hadde veldig fine verdier på blodprøvene (i følge fastlegen min)! Problemet mitt er, som sagt, godteriet som er så unødvendig å putte i seg.... *arg*
nicki82 Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er nok tynn, så jeg har ikke mye å slite med, men jeg har det lett med å legge på meg. Jeg ser på brødskiver som nødvendig onde (prøver å ha det kun til lunch med jobb), men har nå kommet inn i en periode der jeg ikke har lyst på mat. Spiser derfor fettinnholdsrik mat, for det holder meg gående lenge. Det har hjulpet meg med å bli kvitt sjokolade avhengigheten min.
Eleisen Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2009 Kjempe flott jenter Alle må kan være med. Dette handler ikke bare om å gå ned noe kg men å komme i god fysisk form, til magen blir tung Har treningsopplegg jeg driver med hjemme. Pilates innspirert, himmel merker at kroppen ikke er så sprek som den var før du he he. Dette er mine mål for uken. Trene mandag, onsdag og fredag. Gå tur tirsdag og torsdag. Gotteri er ikke lov. Pasta, ris eller poteter er heller ikke lov. Grønnsaker og kjøtt til middag. Knekkebrød til andre måltider. Håper at ved å sette opp en plan for en uke av gangen at ting vil være letter å følge. Under min første graviditet så var jeg så sund og i form. Men da var jeg alt gravid så da bare kom alt samme uten at jeg måtte streve for det. Gikk ca 1 mil vær dag. Sykklet gjennom hele graviditeten og spiste kjempe sundt. Men nå skal jeg begynne noe før jeg blir gravid da, så da må jeg ta meg selv litt i nakken. Ha slags planer har dere for uken da. Komme med det. Greit og få tipps også vet dere. Mamma 2 be
♥Axinija♥ Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 Det var et fint opplegg ja... Sist jeg ble gravid var jeg 18 år, og superslank.....la på meg knappe 12 kg da! Er ikke like slank nå som da, men har et mål om å gå ned hvertfall 3 kilo...da vil jeg i så fall veie 63 kg, noe som ville vært en fin vekt for meg med mine 167cm... Jogget meg en tur idag sammen med hunden, merker at jeg absolutt burde komme i form før jeg skulle være så heldig å bli gravid! Jeg er i en gravid livsstilsendring....godter lokker ikke like mye, og jeg forsøker daglig å tenke på mengden av det jeg putter i meg! Jeg holder meg langt unna brødvarer, da det fører til forstoppelse for min del...
Ella-83 Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Har planer om å fortsette med denne ene timen med styrketrening. Ellers så er jeg litt usikker på spinningen. Har vært litt gåen i nakken etter forrige time. :-( Jeg synes at det er gøy, så nakken min irriterer meg maks. Blir jeg stiv i nakken, så får jeg migrene også og det er noe dritt. Jeg kunne jo blitt flinkere til å droppe godteri, men jeg vet at jeg sprekker lett på det området. I forhold til mat gjør jeg derfor ingen justeringer. Det viktigste er jo å spise variert og mye frukt og grønt. Jeg synes forresten Activia er veldig god jeg også. Sikkert mye sukker ja, men kan umulig være det verste man dytter i seg likevel. Mener jeg sjekket kaloriinnholdet en gang og det var vel ikke noe mer enn vanlig Tine yoghurt? Mener at jeg ble positivt overrasket og spiste videre med god samvittighet jeg altså. Lettyoghurter synes jeg smaker ordentlig herk, så kan ikke akkurat sammenligne med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå