4barns mor Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Så stor du er, sikker på at det ikke er tvillinger? Ikke noe gøy å høre det hele tiden.. Ja, kanskje jeg har stor mage til å være 29+6, men det folk ikke tenker på er at jeg ikke er så veldig høy, og at alle er forskjellige i sine svangerskap.
amkari og lille bolle Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Skjønner godt du blir lei! Slik jeg tolker nicket ditt, har du et barn fra før? Fleregangsfødende er jo som regel større enn førstegangs også? Så lenge alt er bra med den lille så synes jeg det er det viktigste, synes det er dumt av folk at de absolutt skal kommentere magen heletiden. Selv er babyn min litt mindre enn gj.snittet og får heeele tiden høre at jeg har så liten mage, noe må jo være galt osv. Men alt er i skjønneste orden, og med mine indiske gener så er det ikke så rart at babyen ikke ligger på samme skala som skandinaviske barn. Som du sier, alle er forskjellige i sine svangerskap, men det virker som folk glemmer dette. Er helt sikker på at magen din er akkurat passe!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 enig!!! jeg ble veldig fort stor denne gangen(hadde flatere og mye mindre mage med første), mens nå poffet den ut.og jeg er veldig kort i overkroppen, selv om jeg er 170 høy...nå ser det ut som det flater ut litt igjen( 34 uker), og folk begynner vel snart å kommentere at jeg er for liten;-) utrolig hvor mye folk har å si om en gravid-mage...
koala Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Pleier bare svare at jeg ligger midt på streken på legekontrollene så magen er akkurat så stor som den skal være!
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Når en er gravid virker det som om mange tror det er fritt fram å kommentere alt mulig ved den gravide. Jeg er i motsatt situasjon jeg da, jeg har liten mage (ligger sånn at jeg nesten faller utenfor normalområdet på skjemaet), og er lei av at "alle" skal kommentere hvor liten magen er, og selvfølgelig slenge på kommentarer om at jeg må spise mer el.l. Jeg har vært på flere tilvekstkontroller og jenta i magen er innenfor normalstørrelsen og bryr seg lite om om magen min er stor eller liten. Jeg hadde mye større mage sist svangerskap, men i følge målingene så blir babyen større om hun blir født til termin enn det storesøstera var, så magestørrelsen trenger ikke å bety all verden. Kos deg med magen din du!! Skulle gjerne hatt litt mer mage å vise fram jeg!!!
septbaby09 Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 enig med dere. Plutselig er man allemanseie, og man kan synse å mene alt, å si det direkte.. Fått samme kommentar, jøss er du ikke lenger etc... Nesten lyst å svare igjen, ja du er lott feit du også... men da er det liksom ikke greit. Men kjenner jeg snart kommer til å gi tilbake med en liten drittkommentar:)))
Får en liten jente i aug:) Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 he he!!! Jeg sier bare at hun må da ha et sted å ligge! å jeg har faktisk bare gått opp 11 kg å er i uke 36!Har forsatt midjen men diger kul forann!
Vifikkiaugust Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Hihi.. kjenner meg godt igjen! Nå stemmer det godt på meg også da,- har ligge godt over både gjennomsnitt og normalfelt på symfysemålingen i begge mine svangerskap. Tar det med et smil jeg og slenger gjerne på en kommentar om at ja, de er litt romfrekke mine. Prøver å se det positive i det, nemlig at jeg er stor og ikke veldig liten. Tror jeg hadde følt mer på det om jeg omtrent ikke hadde mage. Folk kommenterer det også. Hadde nok selv lurt litt på om barnet hadde det bra da og fikk det det trengte osv. Leit når andre hinter om det.
Tøssa Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 hyggelig å bli møtt med kommentarer som "her kommer kula" eller "halla tjukka" akkurat som bare fordi jeg er gravid så er jeg mindre sårbar for slike kommentarer...tenker ikke på at høygravide har noooe mere hormoner i kroppen enn vanlig...
julius06 Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 men det er ikke noe gøy at de ler av en heller og sier at en er så liten.... Var liten med første og diger med denne, så har hørt begge deler nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå